Gå til innhold

Patetiske mennesker- forlovet i årevis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forlovelse er et løfte om ekteskap og bør inngås når man vet en dato for det forestående bryllupet. Å være forlovet i årevis er så patetisk at jeg ler meg skakk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, der vant jeg litt penger, ventet nemlig på at et sånnt innlegg som ditt ville komme om kort tid her inne!

Skrevet

Kanskje derfor så mange ekteskap går dukken, nettopp pga hastverk.

Skrevet

Nice try...

Blabla.... bla..

Skrevet

En forlovelse er et løfte om giftemål, ja.

Og jeg er av den mening at når man forlover seg skal datoen være satt...

Skrevet

Ja, men det er jo ikke nødvendig å forlove seg. Er jo faktisk mulig å være sammen og bo sammen uten å love hverandre ekteskap uten å gjennomføre det, eller forhaste seg inn i det.

Skrevet

Hva med oss som bare bor sammen, som verken er forlova eller gift?

Skrevet

Igjen, derfor går så mange ekteskap til helvete, pga hastverk.

Tålmodighet er en dyd vennen.

Skrevet

vi nyter hverandre vi. hverken gift eller forlovet. teller fryktelig lite så lenge vi har hverandre :)

Skrevet

Å JEG LER MEG SKAKK AV SÅNNE PATETISKE ANONYME, SOM BARE SKRIVER SLIKE INNLEGG FOR Å PROVOSERE...

JEG ER FORLOVET, VI HAR IKKE SATT NOEN DATO... VI SYNES BEGGE DET VAR KOS Å HA EN RING, SOM ETT SYMBOL PÅ AT VI VAR SAMMEN, I DISSE RINGENE STÅR DET EVIG DIN, OG MAN TRENGER IKKE HA EN DATO FOR GIFTEMÅL, ELLER GIFTE SEG I HELE TATT, FOR Å KUNNE LOVE HVERANDRE DET.

Skrevet

Er det nødvendig å rope for det???

Skrevet

Har jo allianseringer også...blir jo en mellomting..gjør det ikke?

Skrevet

Det er helt greit å være samboende uten å være forlovet osv...

Jeg er enig med de som synes det er teit å være forlovet i mange år, og vedlegger "definisjonen" på en forlovelse...

"En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid. Et forlovelsesløfte var tidligere ansett for bindende nok til at det i enkelte tilfeller kunne utløse erstatningsplikt. I mange land tar paret på seg ringer, eller hun mottar en forlovelsesring som gjerne er utstyrt med en diamant eller flere. I Norge har ofte paret brukt de samme ringene som senere blir kalt gifteringer allerede fra forlovelsen av.

I Forvaltingsloven fra 1967 paragraf 6 nevnes forlovelse som en inhabilitetsgrunn i forvaltningssaker.

Under gitte forutsetninger kan det kreves gaver som er gitt til det forlovede paret tilbake. Gavene må da være gitt med tanke på et livslangt samliv. Og gavene må være av en viss verdi. Blir forlovelsen brutt 20 år etter at man ga gaven, blir den neppe returnert. Ved et brudd etter bare 3- 4 måneder, kan det være muligheter.

Det vi i dag regner for ikke-formalisert samboerskap ble ofte på folkemunne kalt «bukseforlovelse»."

Det er mange som ikke vet hva en forlovelse er.

OG DU SKRIKEKJERRINGEN OPPI HER, DET ER HYGGELIG MED RING MEN MAN TRENGER DA VEL IKKE VÆRE FORLOVA FOR Å KJØPE SÅKALTE KJÆRLIGHETSRINGER ELLER SLIKT VEL?

Skrevet

SKRIKER MAN NÅR MAN SKRIVER MED STORE BOKSTAVER?????

Skrevet

Det er da enda mer patetisk å ikke klare å akseptere at folk gjør ting og ser ting på forskjellig måte. Du har da ingenting med å sette standarden for andre folks forhold.

Skrevet

JAAAAAAAAA!!!

Det er som om du står rett ved øret mitt og roper inn.

Nettvett, min venn, nettvett.

Skrevet

folk må da få bestemme selv hvor lenge de vil være forlova.

jeg er forlova å har tenkt å være det lenge. vi forlova oss for å vise andre at vi er mere en bare kjærester, at vi har noe seriøst. vi bor sammen å har fått barn sammen å syntes da det var en grei ting å gjøre siden vi vet vi har noe mere sammen en bare ett kjærlighetsforhold. grunnen til at vi venter er pga penger og det at vi er så unge, vil også at sønnen vår skal komme gående med ringene noe som han ikke kommer til å klare enda =p

er mange som vet at de skal gifte seg en dag, å bruker forlovelses ringer til og vise verden at de har noe spesielt og at de er opptat å ikke bare opptatt med hvem som helst men med den man vil leve resten av livet sammen med. er vanskelig å forklare helt hva jeg mener men dere skjønner sikkert.

skjønner ikke hvorfor dere hele tia må henge dere opp i hva andre gjør, la n folk få leve livene sine slik de vil =)

Skrevet

JEG FÅR BARE SKREVET MED STORE BOKSTAVER, TULLA HAR KLORT AV KNOTTEN,,,

TROR IKKE CAPS LOCK KNAPPEN BLE LAGET FOR AT VI DA KAN SKRIKE ..

ALLE ER VI FORSKJELLIGE, SYNES DET ER MER PATETISK Å LOVE GUD Å HOLDE SAMMEN RESTEN AV LIVET, FOR SÅ Å BRYTE INNEN ETT ÅR,( HAR NOEN SÅNNE TILFELLER I VENNEKRETSEN) NEI VI ER LYKKELIGE SÅNN VI HAR DET.. JEG KALLER HAN MANNEN MIN, OG VI SER GIFTE UT.. MED SKINNENDE GULLRING, SOM TEGN PÅ VÅR KJÆRLIGHET

PS,, VET D GÅR ANN Å GIFTE SEG HOS BYFOGDEN OGSÅ, I TILFELLE DET VAR DET NESTE DU SKULLE KOMMENTERE

Skrevet

Men er ikke det en alliansering da?

Min kjæreste planlegger å gi meg en alliansering (ikke en forlovelsesring) for å vise meg og omgivelsene at han mener alvor med meg. (lang historie..)

Men poenget mitt er altså at man kan godt ta i bruk allianseringer uten å forlove seg. Da kan man "kose" seg med ringer så mye man bare lyster.

Jeg synes vel at folk må få gjøre som de vil. Tra la la..

Skrevet

ja hvorfor ikke gifte seg på tinghuset.,.. UNANSETT ER DET MORALSK FORKASTELIG Å GÅ RUNDT Å IKKE VÆRE GIFT!!!!!!!!!!!!

Vi ble sammen i april og giftet oss august samme i år.... Nå venter vi barn i juli.

Skrevet

for meg er ikke å gifte seg på tinghuset aktuelt, skal jeg gifte meg skal de gjøres ordentlig med hvit kjole kirke, fest og bryllupsreise.

dessuten synes jeg du er firkastelig som er så dømmende å tydeligvis veldig gammeldags siden alle må være gift i dine øyne

Skrevet

bare fordi om man har en annen moralnorm enn deg - betyr det ikke at man er dømmende og gammeldags?

Man har bare høyere standard!

Jeg syns også at man skal være gift før man flytter sammen og får barn - og det fulgte vi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...