Gå til innhold

Hvis barnet bæsjer i trusa i barnehagen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør de i bhg da, eller hva forventer dere at de gjør? Hiver dere trusa? Forventer dere f.eks at de skyller trusa? Legger den i egen pose?

Spør egentlig fordi jeg jobber i bhg, og lurer på hva dere hadde forventet at vi gjorde... Har hatt en diskusjon om det på jobb... ALt man kan diskutere i en bhg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde satt pris på om trusa gikk i søpla. Klærne ville jeg nok gjerne ha hatt om de ikke var for tilgrisede.

Skrevet

jobber selv i bhg. vi skyller dei å legger dei i en pose, så får foreldra ta den hjem å vaske den..

Skrevet

Full av bajs... kast den.. Litt eller sånn at den kan vaskes så synes jeg det er fint at de legger den i en pose så kan jeg vaske den hjemme selv.. =)

Skrevet

Hvis det var ei truse kunne de gjerne kasta den for min del. Men har opplevd å få hjem en body etter et lite uhell i bhg, den lå i en pose sammen med masse bæsj! Da var jeg irritert, kunne godt ha skyllt av den før den ble lagt i pose. En annen gang var klærne vasket etter et uhell, det var mye mer enn jeg hadde forventet :)

Skrevet

Vi står ikke å skyller trusa. Hiver ut det som er hardt evt.

Pakker i pose og knyter for. Ser litt an foreldra da. Kjenner de fleste ganske godt og vet stort sett hvem som ville likt at trusa bare ble kasta.

Skrevet

Vi skyller alle klær det er kommet noe gris på og legger de i en pose som vi henger på plassen til barnet, slik at foreldrene kan ta det med hjem og vaske det.

Skrevet

Jeg brukte å skylle av trusa og evnt "forvaske" den med litt vanlig såpe bare for å få av det verste! :) Pakka den inn i en pose og han den på plassen til den ungen det gjaldt! :)

Skrevet

Du kan ihvertfall ikke kaste de...selv om noen synes det er greit... Skyll ut det værste, gjerne i do og ha det i en pose for seg selv....

Skrevet

Jeg hadde ikke en gang SPURT hva de hadde gjort! Jeg forventer selvfølgelig ikke at noen skal vaske bæsjetrusa til jenta mi! Ikke ville jeg ha brukt den trusa uansett, jeg ville ha kastet den når jeg kom hjem :)

Sånn er jeg :)

Skrevet

jobber også i bhg, jeg gjør det sånn at hvis det er en fast liten klomp som kan slippes i do, så gjør jeg det og tusa i en pose. er det bløtmage-avføring som har trukket seg inn i trusen så går den i søpla.

det samme regner jeg meg/forventer jeg blir gjort når min kommer så lang i bleiesluttingen:) innsmurte bæsjetruser skal de jammen slippe og stå å skrubbe, og ikke vil jeg ha de hjem igjen heller....

Skrevet

Men hva er problemet med å vaske en truse? Hadde reagert på om de ansatte hadde kastet klærne til ungene mine.... Hva jeg velger å gjøre selv er en ting... det er jo tross alt bare å hive den i en pose...

Skrevet

Vaske den selv selvfølgelig. Venter heller ikke at de skal vaske klær på jobb!

Skrevet

Mini har aldri bæsjet i trusa, men det har jo hendt at vi har fått hjem noen våte truser..

Uansett, leste ett skriv på toalett/skifterom i bhg om fredagen (luciafeiring) og der stod det bla at de ansatte skulle ha tillatelse fra foreldre til å hive truser med bæsj i.

Jeg synes egentlig det var litt drøyt, men tenkte ikke mer over det ettersom det ikke har vært noe tema for oss. Men når jeg leser de andre svarene her så er jeg enig i at truser med løs bæsj går i søpla og er det bare en hard liten klump så går bæsjen i do og trusa blir lagt i pose og sendt med hjem.

Synes egentlig foreldrene skal få ta den avgjørelsen selv, om de gidder å vaske bæsjetruser, eller bare hive de...

Skrevet

HI: Jeg er nysgjerrig på hva dere kom fram til i personalgruppa....fortell gjerne!

Jeg jobber som ped.leder i bhg og jeg hiver aldri trusen. Jeg får vekk den verste bæsjen fra trusa hvis det lar seg gjøre (skyller aldri) og så legger jeg den i en pose. Så får foreldre bestemme hva de vil gjøre med den.

Bhg fikk reaksjoner fra et foreldrepar en gang når en jeg jobbet sammen hadde kastet trusa til et barn som hadde bæsjet seg skikkelig ut. Så det gjør vi aldri mer!

Jeg som foreldrer bryr meg ikke hva som skjer med trusa til datteren min hvis hun skulle bæsje på seg. Aller helst vil jeg ikke ha den med hjem igjen, så for min del kan de kaste den.

Skrevet

Det kan da ikkje vera heilt lett å vita kven som vil at trusa skal kastast og kven som vil vasken den da...... Henger egen lapp på do liksom??

I bhg her så blir alt som er grisa til på den måten lagt i ein pose i hylla til ungen. Eg tar det med heim og vaskar det. Om det er litt bæsj i trusa så går det ann å vaske den.... Og det er like greit at eg som foreldre får med kleda heim og vurderer der om det skal kastast el ikkje. Enkelt og greit for alle partar syns nå eg.

Eg vaskar det meste, blir jo reint på 60grader da. Ser kanskje ein liten flekk men det er det ingen som tar skade av, ligger ikkje fullt av bæsj inni der da. Eg hadde blitt litt furten om bhg hadde kasta trusa, la heller eg ta den avgjørelsen, det er mine klær og mitt barn.

Liker det veldig godt som det er i bhg der mine to går eg.

Skrevet

I "min" barnehage legger de truse og klær i en pose som vi tar med hjem. Eneste jeg reagerer på er at de ikke "tømmer" truse så man får den igjen med bæsjklump i. Synes de kunne kastet det i do hvertfall :)

Skrevet

Jeg hiver det verste av bæsj som har kommet i trusa, men skyller ikke. Legger trusa i egen pose. Er det mer skittent tøy som skal hjem, f.eks. vått, så legger jeg posen med bæsjetruse oppi den posen.

En mor ba meg hive trusene dersom det var bæsj, hun ville ikke ha de hjem igjen.

Hadde ikke kastet truser om jeg ikke visste det var OK.

Skrevet

Jeg har bedt de kaste trusene om mine gutter bæsjer på seg. Ikke hyggelig å ta igjen. Forventer IKKE at de skal skylle trusen, men legge den i pose forventer jeg. Om bæsjen er hard kan de godt tømme den ut i do.

Skrevet

Jeg må si jeg faktisk er sjokkert over hvor mange som vil at barnehagen skal kaste trusa. Trodde ikke de som har hatt bleiebarn var så redde for litt bæsj og de fleste har da vaskemaskin. Hvis barnehagen hadde kastet f.eks yndlingstrusa til min datter bare fordi hun hadde hatt et uhell hadde både hun og jeg blitt ganske irritert.

Skrevet

Glemte å si jeg hadde forventet at de tok bort det værste og puttet den i en pose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...