majalotta Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Har hatt to fødsler med misslykket epidural. Vurderer å føde i vann denne gangen. Er det noen som har gjort begge deler som kan dele sin erfaring? Eller evt noen som kjenner noen osv... Takknemlig for all informasjon som finnes!
Attekattenoa Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har født i vann! Fødte først ei jente i 2000 med epidural og 6 år senere hadde jeg en helt fantastisk vannfødsel! Anbefales på det sterkeste! Var jo litt spent på om jeg kom til å synes det var "naturlig" for meg å være i vann under press-riene men det gikk veldig bra. Tror ingen hadde fått meg opp igjen derfra Vi kom på sykehuset med 5 cm åpning og 2 timer senere var gutten ute. Gikk oppi badekaret med èn gang vi kom på sykehuset - herlig lindrende på riene! Jeg hadde veldig tette rier men det var kke noe jeg tenkte på der og da for jeg syntes at vannet lindret så bra at jeg trodde faktisk at riene kom for sjeldent - helt til jeg så på klokka, hehe Fikk slappet godt av melloom hver ri, sovnet til og med. Synes egentig at det bare var de 2 siste centimetrene som var vonde, pressinga gikk veldig greit, revnet ikke, sydde bare 1 eller 2 små sting innvendig. Jeg var ikke fornøyd med den første fødselen pga epiduralen, følte at jeg mistet kontrollen på en måte. Selv om første fødselen gikk fort og greit ønsket jeg en mer "naturlig" fødsel andre gangen. Og det fikk jeg absolutt! Kunne ikke hatt en finere og enklere fødsel tror jeg Så denne gangen satser jeg på vannfødsel hjemme Håper alt går etter planen slik at vi kan gjennomføre det, ser lovende ut så langt ihvertfall!
gleder.meg Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har aldri født før, men jeg har hørt så mye positivt om å føde i vann, så jeg vil det selv. Det skal visst være veldig lindrende med det varme vannet. Håper bare at det er ledig badekar og god nok tid for meg når den tid kommer!
Sjøgress Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har også hørt så mye positivt om å føde i vann, og har veldig lyst til å prøve det denne gangen! Forrige gang satt jeg i badekar i ca to timer, før jeg fikk epidural, hovedsakelig fordi jeg var helt utslitt og jm mente jeg kunne trenge å slappe av litt før pressriene. Det fungerte VELDIG BRA for meg -epiduralen virket kjempegodt! Men jeg fikk nok forlenget fødselsforløp pga den, hadde pressrier i 4 timer før gullgutten endelig kom ut... Eneste motforestillingen jeg har mot vannfødsel, er at jeg i så fall må føde på Storken (bor i Bergen)... Er litt bekymret for om jeg i så fall blir nødt til å lage mye oppstyr dersom jeg føler behov for smertelindring, feks epidural som sist..? Noen med erfaringer fra Haukeland ang dette?
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Jeg fødte på Haukeland for 3 år siden. Begynte på Storken, men ble for "pysete" og ville ha epidural, det var ikke noe problem å bli flyttet til Føden. Lykke til! =)
majalotta Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2008 Hei, og takk for mange gode råd! ....som jeg ikke rakk å ha nytte av. Jeg fødte en pike natt til tirsdag og alt gikk så raskt at vi såvidt rakk frem til sykehuset (vi bor 7 minutter unna.) Rakk hverken epidural eller vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå