Gå til innhold

alltid barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en bekymret tante til ei lita jente på 14 måneder. Foreldrene har stadig barnevakt for å kunne gjøre voksenting som hotellturer,trening, sosiale aktiviteter. To helger nå med kort mellomrom har besteforeldre passet henne selv om hun har hatt omgangssyke og vært medtatt. Fordi foreldrene skulle feste! Har selv to små barn,så vet hvor stort behov for omsorg barna får når de er syke..Innlegget kunne vært fylt med eksempler på unyttig bruk av barnevakt. Hva skal jeg gjøre? Vet at barnets far, min bror,ikke tåler å bli kritisert...Synes synd på barnet,så det bør kanskje bli den mest tungtveiende grunnen til å si noe?? Er det vanlig å ha så mye barnevakt? Vi har det ikke...

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, stakar liten. Nei vi har barnevakt kun når det er noe spessielt. Får ikke barn for å plassere de bort hver anledning man har. Barnevakten burde vel kansje begynne med å si ifra at det ikke skal være så ofte og ihvertfall ikke når ungen er syk stakar..

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har barnevakt et par ganger i måneden, om det er fra en lørdag til søndag eller om det er en søndag ettermiddag eller en hel helg. Besteforeldrene bor i nærheten og synes det kjempekos å ha besøk av datteren vår.

Nå vi først har barnevakt, så drar vi nytte av det - men det er sjelden vi spør selv fordi vi skal ut å feste eller gjør "voksenting".

Jeg synes det bare er kos at hun ser besteforeldrene jevlig, men nå har spesielt mine foreldre hatt henne en del i det siste p.g.a eksamen, for å avlaste meg litt.

Men er hun syk er det en annen ting. Da er det hun som kommer først uansett, og blir hun syk mens hun er hos besteforeldre kommer vi å henter henne med en gang! Synes ikke noe om syke barn som ikke er hjemme hos foreldrene sine!

• 2 måneder senere...
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis barnevakten er besteforeldre, så syns jeg det er noe annet enn hvis det er ulike tenåringer hver gang...selv om jeg også bruker noen tenåringer.

Uansett: hverken besteforeldre eller andre passer mine små når de er syke. Det gjør vi sjøl, og det kunne ikke falle meg inn å spørre mor mi om noe sånt. Hun ville sikkert sagt nei, også, og sagt at hun følte det feil å passe et sykt barn. Sånn er livet, er ungene syke viker andre ting, både jobb og moro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...