Joikaboll@ Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 omsorgsvikt og erstatning?? NYTT 00:12 14.12.2008 Jeg ble ett barneverns barn den dagen jeg kom til verden med abstineneser etter min mor ikke helt hadde klart å holde seg rusfri i svangerskapet. Ikke hadde noen trodd at det kunne bli så mye værre når jeg å ett par av mine søsken ble flyttet til en fosterfamilie som på utsiden så fantastiske ut. I 17 år levde vi med psykisk å fyskisk vold. Den fysikse delen var aldri så mye med den såkalte knutt-neven men jeg synnes ikke det var særlig godt med riving i hår, dytting, ris på rompa slik at det ikke gikk an å sitte og "vingleristing". Vondt var det både på utsiden å innsiden. Den psykiske ligger enda igjen i dag. Vi fikk aldri noe oppmuntring heller bare kommentarer om hvor stygge, dumme å dårlige barn vi var. Siste gang jeg selv fikk "bank" var da jeg var 15 hadde blitt tatt for nasking. Jeg stjal ganske mye når jeg var mindre. Det var min måte å få oppmerksomhet på. Fikk aldri uten jeg hadde gjort noe galt. Jeg flyttet selv ut av fosterfamilien da jeg var 17 år, å har slitt i noen år etter med rus å slik. det var ganske tøft å vokse slik opp å når jeg endelig kom meg vekk fra dem så stiller fortsatt ikke barnevernet opp. I dag er jeg rusfri på 2 året å har fått meg en nydelig sønn som er 1 år gamel. jeg har kontakt med min søster som også bodde i fosterhjemmet med meg. Hun også sliter veldig psykisk i dag. det er vanskelig å komme seg etter så mange år. Det jeg lurer på er om flere kansje har vært i lingnene situvasjon ? Vi har tenkt å gå til sak, har advokat som sier vi kan vinne stort på dette. Men i forhold til psykisk belastning lurer vi på om det er verdt det? Er det vanskelig å gå igjenom en slik rettsak, tar det lang tid? Hvordan er tiden etterpå? Håper noen kan si oss litt om dette. Ha en trivelig kveld videre ) Anonym [svar på dette innlegget] Sv: omsorgsvikt og erstatning?? NYTT 00:16 14.12.2008 Jeg har ikke vært i en slik situasjon. Men tror du ikke at en rettssak kan føre til rettferdighetsfølelse? At dere får "godkjent" deres side av saken? Det kan kanskje gjøre noe godt for dere. Trist at barn skal måtte gjennom det dere har opplevd. Anonym [svar på dette innlegget] Sv: omsorgsvikt og erstatning?? NYTT 21:26 14.12.2008 Kan noen legge dette ut på skravesiden for meg.? Takk;) Anonym
IreneogBirk Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 hmmm... håper ordner seg for dere.. tøfft så det ut som..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå