Gå til innhold

dere som har bygd hus før.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye brukte dere til og fikse tomten?

sånn i sprenging og legge rør bort til grunnmuren?

jeg har ingen anelse, men grunnmur og slikt er med i prisen. så da er det jo "bare" å sprenge (er litt fjell på tomten, men ikke volsomt)

i tillegg må jeg skilde ut tomten, for det er en stor tomt som jeg kanskje skal få arve halparten av.

om jeg tenker 500 000 på alt dette, er det helt håpløst?

det er i et borligfelt, så det kan jo ikke være så langt og trekke rør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener rørlegger kom på rundt 20.000 kr..

Vi måtte ikke sprenge, så det vet jeg ikke hva koster..

Graving kom på 90.000 kr..

Utstikker 3000 kr..

Skrevet

jeg tror sprengning og kjøre bort sten er ganske så dyrt. og det koster vel noen tusen og få skildt ut tomten også tenker jeg.

men de tallene du kommer med er slettes ikke gale.

jeg tror det går ann og "fylle på" med jord, i stedet for å sprenge. det ville sett bedre ut, for da hadde huset kommet i samme høyde som de andre. men jeg vet ikke hvordan de gjør det med rør da... hehe.

Skrevet

De talla er fra vi bygde i 2006 da, så kan jo hende det har forandra seg.. Noe det sikkert har gjort..

Skrevet

ja selvsakt. og jeg kan jo ikke anta at dine tall blir det samme som mine heller. men om ikke jeg får det til for 500 000, så tviler jeg på at jeg har råd til og bygge. derfor jeg lurte litt... hehe..

hadde vært kos da, med eget hus og alting :-)

Skrevet

Skrå tomt her, så mye sprengning. Altså graving og sprengning 265 000,- trekking av rør inn i grunnmur + strøm inn i grunnmur...ca 40 000,- Selve grunnmuren kostet ca. 120 000,-

Så kom tilknytningsavgiften(vann og kloakk) på ca. 110 000,- her.

Men denne kommunen er veldig dyr, så sjekk med kommunen din hva de tar.

Er det byggefelt er nok alt av strøm og vann trekt til tomtegrensen vil jeg tro.

Det ble visst 535 000,- det gitt.

Skrevet

grunnmuren her er med i prisen, på det huset jeg ser på. så da blir det egentlig 415 000 da... og det funker jo... hihih...

om det koster det samme her så vil jeg sitte med et lån på 1 500 000 og det vil jeg greie fint når jeg er ferdig på skolen. (bare jeg får lån da, men med tomta i sikkerhet + 200 000 i egenkap så burde jeg jo få det)

da er det muligheter ihvertfall

Skrevet

Ja og som sagt så er den tilknytningsavgiften vi har her meeeeeget dyr.

Så om du sjekker på kommunen så finner du ut av det, noen steder tar de en gitt pris pr. kvm. Som er mye hyggeligere enn det vi betaler.

Og i tillegg så har vi sprengt mye, så mulig du kommer unna med mindre også:-)

Lykke til!

Skrevet

takk :-)

hihi.. det er litt spenende selv om det bare er vage drømmer enda... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...