Fru_Pigalopp Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Tror eldstemann har fått den 5 barnesykdommen og jeg har termin i juletider. Bør jeg kontakte lege? eller er det så nært opp til termin at det ikke er noe fare? ringte legevakten i sted og fikk til svar at "det går sikkert helt fint...." Ble ikke så veldig beroliget av det....
musketingen Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har termin 1. januar og har vært utsatt for smitte for en uke siden. Jeg har fått beskjed av en jordmor som vet endel om dette at alle gravide utsatt for smitte anbefales å ta blodprøve. Men fosteret er absolutt mest sårbart i 2. trimester, så vi bør være ganske trygge:) Ville likevel ringt legen i mrg. Selv opplever jeg at leger/ jordmødre vet lie om dette da det er ganske nytt. Som sagt tror jeg det skal være trygt for deg, men om du er smittet kan det være de setter i gang fødsel.
Fru_Pigalopp Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 Da ringer jeg legen i morgen for sikkerhetsskyld. Merker jeg er litt paranoid nå mot slutten........Redd for at det ikke svangerskapet skal holde helt i mål..... Er tullete, jeg vet.....
musketingen Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Jeg også har vært helt stressa etter at jeg ble utsatt for smitte. Syns jeg har kjent lite liv og sånn, men heldigvis sparker lillegutt veldig nå mens jeg sitter ved pcèn, så d er godt! Vel, nå som vi er så nærme termin er d ikke så mye annet vi kan gjøre enn å vente... Jeg har bare to og en halv uke igjen:)
Fru_Pigalopp Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2008 Takk Godt å høre at det ikke bare er meg Vet jo ikke for sikkert at det er den 5 barnesykdommen heller. Han har rødt utslett i kinnene og litt feber som kommer og går. Har ikke tatt noe blodprøve, så det kan jo like gjerne være et annet virus. Jeg har bare en uke til termin, så det er jo forhåpentligvis ikke så lenge til bebisen kommer ut uansett. Lykke til til dere da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå