Gå til innhold

Gravid og hjertebank - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sånn plaget av hjertebank nå de siste ukene. Er i uke 33 nå og det kommer likegodt når jeg slapper av som om jeg gjør noe.

Er det vanlig? Banker i hele kroppen og hodet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også mye hjertebank da jeg gikk gravid for vel ett år siden. Jeg var frisk og fin hele tiden, men kunne få en sinnsyk høy puls/hjertebank av og til. Dette kom i siste trimester, og ble sjekket av legen, men han fant ingen grunn til bekymring.

Jeg tror du kan ta det med ro...

Få det heller sjekket dersom du blir engstelig og usikker.

Lykke til!

Skrevet

Husker ikke at jeg merket det på hodet men hjertebank under svangerskapet er helt normalt og ufarlig. Kan til tider være litt plagsomt.

Kjenner pulsen oppi halsen,kjenner hjerteslagene ekstra og man får litt høyere puls en normalt når man er gravid.

Grunnen til det er at hjerte jobber hardere for og produsere mer blod nå som du er gravid :) Blir det veldig plagsomt kan du jo ta det opp med lege/jordmor :)

Skrevet

Hender jeg også har det.. Ikke noe unormalt ved svangerskapet mitt så langt.. =)

Skrevet

Takk for svar, ble litt mer beroliget nå. :-)

Skal til JM til uka, så kan jo nevne det for henne også.

Er ellers i fin form, sånn både boldtrykk og annet. Eneste som er er svangerskapskvalmen som ikke gir seg, men det er bare en bagatell egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...