Gå til innhold

Hvilke synspunkter har dere på silikonpupper? Har dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Jeg skal ha barn nr 2 og er fornøyd med 2 barn. Tenker å stoppe der.

Det er jo ingen hemmelighet at puppene ikke er de samme etter svangerskap og amming og silikon ville jo hjulpet en del på selvtilliten.

Hva er deres for og motargumenter for dette?

Til dere som evnt har det: er dere fornøyd?

Kom med alle meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For: -kan det øke på selvtiliten så syns jeg det er flott,

- Jeg syns silikon er fint så lenge det ikke ser helt unatrulig ut.

Mot: - En oprasjon er en oprasjon, man kan aldri vite.

- Allergiske rekasjoner kan komme

- Man kan bli misførnøyd over resultat, kan få infeksjoner

- Må vel følges opp og byttes etter så så mange år?

Jeg har ikke sillikon selv, og kommer heller aldri til å ta det da jeg er fornøyd med mitt puppestell;) hehe... men hadde jeg ikke vært fornøyd så kunne jeg helt sikkert å vurdert det...

Skrevet

Jeg har tenkt på det i noen år nå, og når nr 3 er ferdig ammet skal det bli realitet!

Rett og slett for å "få pupper" ;)

Skrevet

Det har jeg absolutt lyst på selvØnsker å gjøre det for pure egoistiske grunner, og vet jo at det er på eget ansvar.

Store harde ballonger er jo uaktuelt, men såpass stort at jeg kanskje får litt midje og føler meg litt mer feminin. Har en veldig firkantet og litt mandig figur, så tror det hadde hjulpet veldig på selvtilliten å få litt kløft! :)

Skrevet

Syns det er helt ok at folk gjør dette, men tror det er viktig å tenke seg godt om før man eventuelt gjør det.

Har venner som har gjort det og som er fornøyd, selv ser jeg ikke helt forskjellen på dem. Men handler vel om å slippe å bruke fyll-bh kanskje...

Skrevet

Jeg er gravid med min første nå, og har tenkt meg fler etter hvert. Men når jeg VET het sikkert at jeg ikke skal ha fler, skal jeg nok ha silikon ja.. Har ganske store pupper fra før av, større har de blitt etter at jeg ble gravid og enda større blir de vel når jeg begynner å amme. Så jeg VET at de kommer til å henge noe j***. Selvtilitten min kommer til å synke om jeg ikke selv føler at jeg kan gå offentlig i bikini..

Skrevet

Jeg er for når man gjør det for og øke selvtilliten,før var jeg fornøyd,(små pupper men,følte ikke for og gjøre noe med det) men etter amming så er de ikke blitt finere og heller ikke større,nesten ikke noe igjen,jeg er gravid med nr 2 og tenker på og jøre noe etter ammingen,men kommer til og vente litt slik at de får bli "normale" igjen etter amming og for og si det slik så hadde jeg litt komplekser etterpå,de var jo heeelt tomme og ekle,mannen syntes ikke jeg bør,men syntes det er ekkelt og være naken med han når jeg ligger for da blir jeg jo helt flatt.

Så kunne tenkt meg litt bare for og fylle ut litt,ikke store,men bare for og få pupper,for det har jeg ikke.

Er i mot det som fyller i når de har fine pupper,men vil ha større,det er ekkelt,syntes det skal se naturlig ut.

Skrevet

Jeg syns det er mest negative sider med silikon; med klær på så ser de jo okei ut, men uten så er de altså noe merkelige. Og dettte gjelder også de som kun har tatt litt silikon i. De buler ut på en unaturlig måte, og i profil så ser det ofte ut som om det er noe som er på vei til å "falle" ut. Jeg vet ikke om du har tatt på silikonpupper selv, men jeg må altså innrømme at silikonpupper kjennes litt ekle ut. De er hardere og en smule kaldere enn vanlige pupper, og det føles bare helt feil ut. I tillegg så er det jo også sånn at de fleste menn syns at naturlig er best uansett. Og det kan jeg godt forstå at de syns =)

Skrevet

Har egentlig store planer om å ta silikon etter at gutten i magen er ferdigammet.. Eneste problemet er at jeg er en kjempepyse og vet faktisk ikke om jeg kommer til å tørre, selv om jeg sier til alle som gidder høre på at jeg SKAL gjøre det;) Men som en sa over her; en oprasjon er en oprasjon...

Skrevet

Jeg har hatt store pupper i alle år. fra jeg var 11 år..Og kunne jeg velge nå ville jeg ikke hatt noe mer enn en C cup, maks.

Jeg har fått skikkelige hengepupper, og de er ikke fine å se på. Jeg legger meg på de om natta,de er i veien, er vanskelig å finne BH som passer, og nå er de så hengete at om jeg bruker push up så blir de "rynkete".

Når jeg er ferdig med barn så kunne jeg tenke meg å gå til legen og høre om jeg er kandidat for å ta et brystløft. Jeg håper da at jeg vil kunne sitte igjen med en fast C cup. Sånn at jeg kan gå med normale bryster i 30åra..og la naturen gjøre sitt som tiden går.

Så svar til HI: Silikon.. Nei, aldri i verden!! Det er skikkelig ekkelt å ta på.. har prøvd. Det må byttes ut hvert 10 år ca.. Jeg kunne ikke tenke meg å bruke 40 000 kr + (prisene stiger) hvert 10ende år.. og risikere livet like ofte. Det er alltid en risiko med operasjon, og siden silikon må byttes ut ofte i forhold til brystløft.

Jeg liker ikke tanken på at det skal ligge 2 store fremmedlegemer under huden min.. jeg tror jeg hadde følt det var veldig ekkelt. Jeg hadde følt meg som jeg hadde protese. Hadde jeg mista et bryst eller begge, så hadde jeg nok gjort det, men ikke for å få større pupper.

Men, du må vurdere for og i mot for deg. Og ønsker du silikon håper jeg du velger en flink lege, og ikke velger for store,det er bare til bry med store pupper spør du meg, Uansett, lykke til! :)

Skrevet

Jeg har, bak brystmuskelen, og er kjempe nøyd:)

Skrevet

jeg har flere venninner som har tatt dette og fått vanlig størrelse på puppene. de har fått økt selvtillit. jeg har ikke "pene"pupper og kunne godt tenkt meg de anderledes,men kommer nok nok aldri til å gjøre. for det første blir man som regel sykmeldt en periode og jeg vet at i min familie ville de fleste synes det er merkelig. jeg er nok for feig til å noen gang foreta meg en operasjon for å fikse på utseende,men skjønner veldig godt at andre gjør det...

Skrevet

Jeg har, og er veldig fornøyd. Har under bryst muskelen,og de ser veldig naturlige ut. Og de er verken kalde eller harde, men de er faste.Og de må ikke byttes etter ti år. Implantatene i dag er laget for å vare livet ut. Eneste grunn til å bytte de er om man ønsker å bytte størrelse.

Skrevet

hehe jeg må bare fortelle historien min når tema først kom opp.. passet så bra inn.. jeg har alltid hatt små pupper, og drømt om silikon i mange mange år.. (når jeg sier små pupper, fyllte jeg ikke opp en liten a engang) så etter lenge med sparing, fikk jeg endelig penger til den etterlengtede operasjonen min.. Gledet med kjempemasse til å dra på sånn før-time, for å bli undersøkt og bestille operasjonsdag. Men jeg prøvde også å søke om å få det dekt statlig, siden jeg faktisk hadde så ufattelig små pupper (har en vennine med større pupper enn meg, som fikk dette innvilget).. men typisk den uka jeg skulle til legen da, så hadde puppene blitt litt ømmere og større.. det irriterte meg no grossalt, men dro nå dit fordet, og prøvde å forklare at jeg ante ikke hvorfor de var hovne nå, men at de vanligvis var mye mindre.. legen trodde jo selfølgelig ikke på meg, så ble jo litt sur, men bestilte operasjonstime til uka etter fordet og dro hjem.. ringte mamma og fortalte at nå blir jeg blakk, for det å det skjedde inne hos legen.. og mamma bare "du virker litt gravid da".. det samme sa jo selfølgelig vennina mi som var med meg.. men jeg hadde aldri i verden drømt om at jeg var gravid da.. jeg skulle jo operere, noe jeg hadde ønska meg i mange år.. og jeg var bare obsolutt ikke gravid.. jeg var helt bestemt.. hadde jo menssmerter å alt, så venta nesten bare på at mensen skulle komme.. men så dro vi tilslutt etter mye mas fra mor, og kjøpte en test da.. og resultatet på den testen kommer rundt 25 mars:D hehe.. så da var det jo bare å ringe han legen igjen å avbestille operasjonen min:( men som de fleste sikkert forstår, så blir det ny time så fort amming er ferdig:) thihi..

men dette er noe jeg syns alle jenter skal vurdere individuelt.. dette er noe jeg vil kun for meg selv.. har spurt kjærsten flere ganger hva han mener (vil jo ikke gjøre noe han absolutt er imot), men som han sier.. ekte er best, men han forstår meg, siden dette er noe jeg vil for meg.. ikke for oss, men for meg.. dissa puppa er vel det som får oss jenter til å føle oss som jenter, så jeg håper virkelig jeg blir fornøyd når snuppa kommer, og silikonet er på plass:) hehe.. jeg syns det er noe alle jenter som vil ha, burde ordne seg, så lenge dem gjør det for dem selv.. ikke for noen andre.. uansett hvorfor vi gjør det for oss selv:) håper du finner det riktige valget for deg;) og angrer du veldig, er det faktisk bare å ta dem ut igjen.. hehe.. ett litt arr har ingen tatt skade av før..

men husk å les nøye på sidene til klinikker og sett deg ordentlig inn i hva dette er, forskjellige typer, forskjellige måter å sette dem inn på, komplikasjoner som kan skje osv.. mye bra info på nett, og utifra dette burde de fleste klare å lage seg en grei mening om hva som passer dem best:)

Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...