kaos83 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 jenten min fikk på torsdag en prikk på mage, så kom det en til og idag er det blitt mange på magen og ryggen, hun er fem år og har hatt vannkopper.... når jeg tar glass på forsvinner de nesten, noen forsvinner helt. men er det så de skal forsvinne helt??? og er det farlig for meg som er gravid i 8 mnd om hun har en barnesykdom? hun har gått å hanglet litt i det siste spydde en dag forgje uke, men god allmentilstand. noen som vet hva dette skal være? liker ikke prikker jeg...
firkløver`n Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 kan være en alergisk reaksjon, kan være mangt og mye, min gutt på 4 har akkurat fått konstatert brennkopper. de er røde, har ofte en gulaktig tupp, de er harde og kan være vonde å presse litt ned. kan bringe feber med seg og sprer seg veldig fort siden det er en bakterie infeksjon. god håndvask, vask koppene med klorhexsidin, og teip over så barnet ikke kan kroppe på de og smitte videre. så det er en type røde prikker. men er du usikker så ta kontakt med legevakten, vi var der i dag og det var ikke noe problem å komme inn for... lykke til og stol på mamma hjertet ditt angående hjernhinne betennelse prikker så forsvinner de ikke når du trykker de ned, du kan se de gjennom glasset når du trykker det inn mot huden hardt..
musketingen Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Ring til legen i mrg så kan du sikkert få en sjekk på ho. Dersom det er den 5. barnesyksommen er det ikke så heldig, men det er verst i andre trimester.... Men jeg har vært og tatt blodprøve pga har vært utsatt for smitte av 5. barnesyksom... Jeg hadde uansett ringt legen i mrg for å være sikker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå