*sola ღ Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 De stinker hornsalt og det skal de vel ikke? Fulgte oppskrifta men det skulle jeg vel ikke ha gjort. Får se om jeg gidder bake sånne igjen, da skal jeg ihvertfall ha en annen oppskrift..
murmelmamma Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Denne oppskriften er veldig god synes jeg.... og ideel å bruke med ungene...for den klisser ikke i det hele tatt.... eneste er at jeg bruker MER mel enn det som står i oppskriften...lager en god fast deig liksom.... disse er SØTE og gode....nam nam.. Julemenn(barnehageoppskrift) 3 dl lunka vatn 2 ts hjorte salt(stor ts) løys opp i litt vatn 6 dl sukker 100g smelta margarin 750 g kveite mjøl Først sukker, vatn, hjortesalt, margarin og tilslutt kveitemjøl.
Hilde_85 Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 kakemenn lukter fysj og æsj når den lages og når de stekes (og er nystekte) syns lissom det tar litt tid før lukta forsvinner. Men det er helt normalt at det lukter hornsalt
hysterika Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 De vil alltid lukte litt om du bruker hornsalt, men det er viktig å ikke doble mengden hornsalt selv om du dobler oppskriften. Du får holde deg for nesa når du spiser dem!
*sola ღ Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2008 Så det er altså mulig at lukta forsvinner? Skal ikke kaste dem med en gang da, får vente og se i morgen om de stinker fremdeles... Takk for hjelpen damer! Som allid kjekk å ty til når det er noe.. Har skrevet opp den oppskriften over her, skal prøve den neste gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå