Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Hvis man skrive ananas biter får det jo en helt annen betydning enn ananabiter, ved å dele opp dette ordet sier man jo at ananasen biter! Lærte en grei huskeregel på hjelpekorpset på tv2 om deling av ord, enkelt og greit, ikke del ordene :-)
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Så hva er egentlig den store forskjellen på ananas biter og ananabiter??? Bare for å kverulere litt
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 På boksene står det som info: ANANAS, og under står det enten ringer eller biter, for å fortelle at i denne boksen er det ringer eller biter. Av ananas. Vanskelig? Det må være det dårligste eksempelet på orddelingsfeil i historien, og det irriterer meg at alle bruker nettoo dette eksempelet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Ser du ikke forskjellen? Ananasbiter forklarer at ananasen er kuttet opp i biter! Ananas biter sier at ananasen biter, den har ikke tenner så jeg tviler på at den kan bite!
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Les innlegget mitt og det over en gang til
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Jeg som skreiv innlegget over og under deg Så etterpå at jeg hadde skrevet ananabiter, men orka ikke rette det opp igjen, hehe Det jeg ikke så før nå var at du også hadde skrevet ananabiter, men da er vi enige da? Ananas har ikke tenner og biter derfor ikke
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 hehe, da er vi enige (men er ikke enig i at vi skal henge oss opp i bagateller, hehe)
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Haha du hadde blitt gal av å handle i lokalbutikken her. De har ofte til bud og på vareleveringsrampa er det parkering for budt:) Helt sant, det er det verste av alt...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #11 Skrevet 14. desember 2008 Jeg mener heller ikke at vi skal henge oss opp i bagateller, håpet jo så lenge det varte at ingen skulle se at jeg hadde skrevet ananbiter Men akkurat eksempelet med ananasbiter er litt morsomt da, siden det får en sånn betydning om man deler det! Samme med å sette komma feil ved: STOPP, IKKE GÅ og STOPP IKKE, gå (kan få fatale følger, hehe)
Pulverpadda Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 hehe..... fint eksempel på slutten der
Gjest Sauen - preggers Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 Det beste må jo være reklame for en frisørsalong, der det sto Fri Syre Til Alle Ellers finnes det en gruppe på facebook for folk som ikke liker orddelinger, med veldig mange gode.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #15 Skrevet 14. desember 2008 Fri Syre Til Alle, haha, den var god! Vil tro det var en del tvilsomme kunder i den salongen! Hva med kiosken som skrev på skiltet utenfor at : Vi har Pissa i fryseren, skulle selvsagt være Pizza
Gjest Sauen - preggers Skrevet 14. desember 2008 #16 Skrevet 14. desember 2008 Hehe, den er bra den også=) Det ligger en test på nettet som heter "Den store skole testen". Du kan vinne masse greier, det eneste som kreves er å være bedre i rettskriving enn skaperne av testen.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 14. desember 2008 #17 Skrevet 14. desember 2008 Eldorado er også morsomme - de har etterhvert forstått at de til tider har et orddelingsproblem, og har gjort et tappert forsøk på å skrive mer korrekt. Grønnsaksblandingen heter derfor Amerikansk- blanding. Ja, med bindestrek. De glemte at amerikansk blanding faktisk SKAL skrives i to ord...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #18 Skrevet 14. desember 2008 De prøvde så godt de kunne da sikkert ;-) Hvor ligger den store skole testen?
Yarn Skrevet 14. desember 2008 #19 Skrevet 14. desember 2008 Nå er det jo sånn at fersk ananas bryter ned proteiner, så det er jammen ikke langt unna at den biter. Iallfall ikke mye igjen av kjøtt om du legger det i ananas et døgn. Ellers har jeg også flirt av at det står at ananasen både biter og ringer, men er også litt enig med en av de som skriver over her ;det står jo faktisk at det inneholder ananas, og i denne boksen er det biter ev. ringer. Men står det ved siden av hverandre, med samme størrelse, som jeg tror det gjør på noen bokser, så ser det unektelig rart ut. Så får jeg vel innrømme at jeg også er en av de som irriterer meg over all orddelingsfeilene som begås i dag - sukk- men ellers har jeg det bra, altså.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 14. desember 2008 #20 Skrevet 14. desember 2008 Hehe, jeg fikk ikke med meg adressen, men det er et av bildene på facebookgruppen mot orddeling: http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=1387720&op=1&o=all&view=all&subj=2244479625&aid=-1&oid=2244479625&id=548187656 Godt mulig at testen har blitt trukket fra markedet grunnet flaue skriveleifer. Hva med Grandiosa pizza snurrer skinke, da? Hvordan i all verden kan en grandiosa snurre en skinke?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #21 Skrevet 14. desember 2008 grandiosda snurrer skinke, haha, den var også bra! Hvor lang tid bruker du egentlig på butikken sauen, legger aldri merke til sånt jeg
Gjest Sauen - preggers Skrevet 14. desember 2008 #22 Skrevet 14. desember 2008 Hehe, jeg irriterer meg grusomt over orddelingsfeil. Det er mange eksempler å ta av: Krabbe klør i egen lake (Stakkars krabbe!) "Melke sjokolade" (Grusomt!) Sjokolade kuler (Blir man feitere altså? Næh!) Jeg henger meg helt opp i orddelingsfeil, og blir like forbanna hver gang jeg ser det. Det er en svakhet, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #23 Skrevet 14. desember 2008 Jeg også sauen. Takk for koke boken du sendte meg, det var hyggelig for nå kan jeg (lage) sylte tøy. *fnis* Hilsen hun som fikk kokeboka di =)
Gjest Sauen - preggers Skrevet 14. desember 2008 #24 Skrevet 14. desember 2008 Haha, er det deg altså? Jeg har en som deter "Den fullstendige steg for steg mat lagings kurs koke boken" Her kan du bla lære å lage: Hjemmelaget engle hår pasta med klassisk tomat salat (er det mulig?) Griljert chili Marinert Svin (Er det to retter eller???) Spinat Hvitløk Pasta med Hvitløk-Løk Saus Jeg har nesten lyst til å anmelde de som lagde boka, jeg...
Turid Laila Skrevet 14. desember 2008 #25 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har bare skrevet det siste innlegget der da. =) Har faktisk brukt kokeboken i dag. Skulle lage kokkosmakroner, men selv med den enkle oppskriften klarer jeg det ikke. Det blir ikke noen topper som er harde utenpå og litt seige inni. De synker sammen og lager en hard "kjeks" som smaker sukker. Samboeren syns de er gode da, men jeg savner ordentlige kokkosmakroner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå