Gå til innhold

Hva er den groveste skrivefeilen du har sett her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at "uhøffelig" tok kaka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Honkler!! Ærlig talt!! HONKLER!

Er det mulig??

Skrevet

Må si at jeg ikke bryr meg så veldig om andres skrivefeil. Vi er mennesker alle sammen og ingen skriver helt perfekt.

Skrevet

Hehe, tok faktisk litt tid før jeg forstod hva det skulle bety!

Skrevet

Neida, men vi kan vel få lov å trekke litt på smilebåndet..?

Skrevet

Synes det er flisespikking å henge seg opp i om man fatter poenget til forfatteren..

Skrevet

Da hadde du vel ikke trengt å hverken lese eller svare på denne tråden, som da beskrivende nok heter "Hva er den groveste skrivefeilen du har sett her inne?"

:)

Skrevet

Om jeg er imot slike flisespikkerinnlegg så svarer jeg vel her for å vise mitt standpunkt.

Skrevet

så lenge jeg forstår hva de skriver så gir jeg rett og slett blaffen i om det er et par feil her og der. er jo ikke det som er poenget.

men dere som syns det er så ekstremt nøye har vel heller lite å ta dere til ellers ;)

Skrevet

Jo det er klart det er lov :)

Men noen er litt mer hårsåre enn andre vettu..... Kan hende noen føler seg truffet :P

Skrevet

Hva er en honkel?

Jeg har sett: kansje, vet ikke forskjellen på blant annet og og å, da og når, lissom, avertil (den var ganske gøy da, hun trodde det het avertil og ikke av og til;)), skriver vis, viss istedet for hvis, vordan, barneheia istedet for baneheia, manglende tegnsetting eller overdreven tegnsetting, oi, jeg kunne sittet her hele natta:)

Ironisk, i og med at enkelte hevder at her kryr det av professorer og leger:)

Skrevet

det er mange som både slurver, og noen har meget grove skrivefeil.

det var ett innlegg om en høy gravid..... lo litt da det ble svart noe med at det ikke var bedre med en lav gravid.... skulle vel stå høygravid...smilte for meg selv da. Selv skriver jeg heller Ikke alltid korrekt...

heldigvis er dette ett forum for alle...

Skrevet

Jada, jeg visste jo at jeg ville få noen på nakken. Men dette var ment som en fullstendig harmløs moro-tråd.. Jeg vet selv at jeg for eksempel er håpløs med tall og geografi, og jeg ler gjerne av meg selv..

HI

Skrevet

Men du har vel begynt å kjenne forumet litt. Er jo nesten umulig å skrive et innlegg uten at noen vil "krangle" :P

:)

Skrevet

Støtter honkler. Måtte lese et stykke videre for å forstå den:)

Når jeg tenker over det, henger jeg meg faktisk opp i de fleste skrivefeilene jeg ser her inne. Jeg skriver ikke feilfritt selv - sliter blant annet litt med de vanskeligste og/å-reglene (hehe) og det hender jo det dukker opp noen slurvefeil. Som norsklærer og lingvistikkstudent, ser jeg likevel etter skrivefeil i tekster jeg leser.

De feilene jeg mener jeg grovest er orddelingsfeilene. Har sett blant annet "politihøg skolen", "gjennomfør bart" og "de sember". Fysj!

En gang jeg etterlyste grammatikkbevissthet her inne, og ba folk passe på "rettskrivingen sin", fikk jeg beskjed om å passe på min egen "RETTSKRIVNING". Sjarmerende, da man kan velge mellom de to formene:)

Har forøvrig fortalt den til nerdevenninner og fått god respons:)

Skrevet

Det er et intetkjønn - et "honkle".

Mange refererer til det som håndkle, eller handduk.

Skrevet

DE SEMBER!!!! *hiver sjokkert etter pusten*

Skrevet

De som skriver i fjord, og det er faktisk ganske mange som gjør, en ting er å glemme en bokstav i et ord, men å legge til en da....

I fjord feiret vi jul hos foreldrene mine f.eks

Skrevet

Haha! Ja, den kan jo slå ut pusten av de fleste:)

"Viss jeg for penger i de sember kann jeg kjøpe honkler" :D

Skrevet

Aner ikke, men "å sloss"/slossing er nok den som gnager meg mest.

Skrevet

Åh, det er så mange ganger jeg har ledd av skrivefeil her inne..

Men påpeker en det, kommer dte jo stadig frem at vi har et hav av mødre med dysleksi her inne..

Jaja...

Prevangsjon...- Ja, hva er det, egentlig??

Skrevet

Jeg synes det er så søtt når en skriver H foran vet...

Hvet dere hva??? Jeg kjøpte noen honkler her en dag. Hvet dere hva di kostet?? Hvet dere ikke det??? Nei, da hvet ikke jeg, heller...

Jeg spurte bare høffelig. Jeg hvar i ferd med å innta mine prevangsjonsmidler fra i fjord..

Haha...

Skrevet

Jeg forsøker så godt jeg kan å se forbi skrivefeil og heller få med meg innholdet. Det er ikke alltid like lett nei.

Smukk fremfor smokk legger jeg godt merke til. En smukkas i munnen gir ihvertfall meg bilder i hodet med en gang:o)

Hvis jeg kan telle ti feil eller fler i et helt normalt langt innlegg må jeg innrømme at det blir litt i drøyeste laget.

Har forøvrig diskutert det med min mann som er lærer. Han mente faktisk det at en dyslektiker på mange måter er mer opptatt av å levere fra seg noe h*n har skrevet som er riktig skrevet enn en som ikke har dysleksi.

Vel, ikke vet jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...