Gå til innhold

Flere som kjenner pulsen slår i kroppen??


♥Tonje mor♥ Sønn og spire...

Anbefalte innlegg

Merker når jeg sitter at pulsen slår i bena, armer og i tinningene.,.. noen andre som føler dette??? Har kjempe bra blodtrykk så er ikke noe med det, men lurer litt alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde dette en stund. Ble kvitt det når jeg begynte med jern og kuttet sukker.

 

Jeg tok det opp med jordmor og hun sier at det er naturlig grunnet hormoner og at blodvolumet i kroppen øker. Hun sa at jeg skulle være glad fordi det bare indikerte at jeg hadde et sterkt hjerte :) Det er altså ikke farlig selv om det er ubehagelig, men du kan kanskje sjekke jernlager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare godt å få en bekreftelse på at det ikke bare er jeg som har det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg også kjenner den i ørene, men også i resten av hodet, og magen.

synes det er ubehagelig og ligge på ryggen, da kjennes det ekstra godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var plaget med dette, var pulsen også veldig høy. Jeg lå på 90-100 i hvilepuls.. det var helt fælt til tider. Det jeg la merke til var at pulsen økte når jeg lå på ryggen.. jeg kunne derfor våkne med rasende puls. Dette kan ha med dette VEna Cava å gjøre, at tyngden av barnet presser på en av blodårene slik at hjertet må pumpe litt ekstra for å få mengden blod rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Men høy puls kombinert med lavt blodtrykk er jo også logisk. Lavt trykk i årene- altså må hjertet pumpe større mengde blod rundt for å sørge for høy nok O2.metning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp her også. Dundrer helt ut i fingre og tær. Skikkelig ekkelt å kjenne pulsen hele dagen. Legger jeg hodet på puta hører jeg den drithøyt på det øret som ligger ned.

Jeg har også ganske lavt BT. Ligger fra 95/55 til 110/65 sånn alt etter som. Har lavt jern også forresten.

Men noen dager hører jeg det mye bedre enn andre, vet ikke hvorfor. Men tror nok det høres best de dagene jeg er slapp og sliten virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kjent pulsen slå "hardt" i flere mnd. nå, var sånn forrige svangerskap. Blodtrykk og jern osv. er helt bra, så det er vel bare at hjertet pumper mer blod rundt i kroppene våre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...