InLove♥ Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Imorgen skal jeg på fødselskurs og gleder meg masse! ( føler liksom at ting begynner å nærme seg, ENDELIG) hehe. Noen som har vært på slikt kurs og vil fortelle meg litt om hva man gjør der?
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Jeg husker fødselskurset som både informativt og skremmende, da de viser i fine flotte bilder hvordan barnet roterer og kommer gjennom bekkenet på sin vei ut. For å si det slik så får man en anelse om smerten det innebærer å skulle dytte en lastebil ut gjennom et hull på størrelse med en personbil. På vår helsestasjon fikk vi ikke noe innblikk i pustemetoder, og jeg kan ikke huske at vi ble informert om forskjellige fødestillinger eller hvordan man lindrer underveis. Dette fikk jeg vite av jordmødrene på sykehuset, eller jeg leste om det i en bok. En ting fikk vi lære, da: Amme, amme, amme! Vi fikk se en ammevideo. Det var det. Vi hadde ingen praktiske øvelser, det var bare rent informativt og teoretisk. Men det kan hende du skal på noe annet og mer givende, og jeg ønsker deg lykke til.
InLove♥ Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 ja, ammekurs hadde vi i november;) så den biten er unnagjort. hehe. Håper jo at vi får se fødestillinger og pusteteknikker også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå