Sjøgress Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Er det noen av dere som har erfaring med brystpumper, som kan anbefale gode merker? Jeg vil kjøpe en, men forrige gang jeg ammet hadde jeg en manuell vakuumpumpe, og fikk IKKE TIL å bruke den...! Hadde veldig dårlig råd da, så endte med å leie en elektrisk pumpe for en kort periode.. Var veldig fornøyd med den, men husker ikke hvilket merke den var! Dessuten var det en stor maskin, som koster et par tusen å kjøpe (tror jeg?).. Vil gjerne slippe unna litt billigere enn det nå, det er jo ikke SÅÅÅ mye man har bruk for det, men jeg har likevel ikke lyst til å kjøpe en pumpe som jeg ikke får til å virke, slik som den manuelle sist... Hvilke erfaringer har dere med elektriske brystpumper? Bor i Bergen, kanskje noen som også vet om forhandlere her, evt på nett, som selger gode pumper?
Hakkamella Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Oppsøk en bruktbutikk. Her i Bergen har vi en utmerket butikk som heter Barneboden. Der har hun allverdens greier. Også brystpumper. Du kan få dem ned til ca 150 kr. Eller sjekk på QXL. Hvis du har problemer med armene eller du må pumpe deg hele tiden for å mate babyen på alternativ måte (med kopp eller skje) så anbefaler jeg å få hjelp via hjelpemiddelsentralen der du bor. Ellers kan du jo be noen hjelpe deg med pumpingen. Avent skal være meget bra. Har kjøpt en sånn selv. Brukt.
majalotta Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har i to perioder levert melk til morsmelksentralen og har derfra fått utlevert en skikkelig melkemaskin som er ordentlig effektiv. Jeg får ikke utdrivningsrefleks av hverken en liten elektrisk eller en sånn vakumpumpe. De fleste helsestasjoner har "melkemaskiner" til utlån. Man må bare kjøpe flasken, klaffen og slangen selv. Sjekk det opp, så kanskje du kan spare masse penger og ikke kjøpe i det hele tatt! Har du forresten prøvd å håndmelke deg? Det var også veldig effektivt for meg. Lykke til!
Sjøgress Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2008 Tusen takk for tipsene! Jeg tror nok det var en sånn du kaller en "melkemaskin" jeg leide sist -det høres veldig ut som en slik:) Den fungerte ihvertfall utrolig bra! Visste ikke at man kan leie slike på helsestasjoner, det skal jeg absolutt undersøke. Nå gjelder det bare at han lille småen begynner å ønske seg UT -6 dager over termin nå, og INGEN tegn til fødsel!!! puh...
MintCondition Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Jeg tenker kjøpe den som heter Avent IQ, elektrisk, kjøpes på apoteket...har hørt mye bra om den! Tror den koster rundr 900,-. Sist hadde jeg også manuell, helt håpløst
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Vi leide ei Medela Symphony brystpumpe i en periode for 20 kr dagen. Den koster 15 000 å kjøpe ny. Rolls Royce modellen innen brystpumper
Sjøgress Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2008 Jøss! Høres ut som et veldig bra tilbud! Hvor leide dere den?
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Hahaha morsom lyd fra de melkemaskinene fra helsestasjonene, hver gang den suger sier den: Møøøø, Møøøø. Møøøø hihihi
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Vi leide den på Medinor (de leier ut og selger diverse medisinske artikler). Vet i alle fall at de har filialer i de største byene i landet. Vi måtte kjøpe flasker og slanger til pumpa - dette kostet ca 300 kr. I tillegg til daglig leie på 20 kr, måtte vi betale 200 kr i depositum samt 50 kr i et "vask og rense gebyr". Men det skal sies at denne pumpa er det skikkelig tak i, altså. Jeg brukte sykehuset sin i 1 mnd da vi var innlagt på nyfødt intensiven, også leide jeg en periodevis selv etter at vi var kommet hjem. Du pumper begge brystene samtidig, og pumpa stimulerer deg til utdrivning så du slipper å gjøre det selv. Jeg jobber selv som lege på ei avdeling hvor mange av kvinnene har behov for brystpumping, og jeg anbefaler alltid denne pumpen fremfor alle andre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå