Gå til innhold

Bleking av tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Vet hva det koster? Er du eventuelt noe man kan bruke for å få litt hvitere tenner?

(bortsett fra tannkrem da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke hjemmebleking eller zoombleking. Jeg anbefaler at du tar det via tannlegen din. Du burde ha en undersøkelse først.

Du kan ta hjemmebleking om natta: Tannlegen lager en skinne til deg som du legger blekemiddel i. Tar det så mange netter du føler du trenger (ofte 5- 6 netter), kommer an på misfargingen. Tror også man kan bruke dagbleking, det går ut på det samme som nattbleking, men ikke like mange timer TROR jeg..

Det koster 1500 pr. kjeve, å da får du med deg bleking til 12 netter. Prisen kan sikkert variere, men dette er prisen på vårt kontor.

Du kan bruke zoombleking (ikke alle tannleger som har det). Det koster 4500 kr. for en behandling.

Ellers får man også en tannkrem som heter opaleccens, den koster ca. 250 kr. Den har jeg hørt masse godt om.

Jeg har selv bleket tennene mine. Brukt hjemmebleking (fra tannlegen), å det har vært effektivt. Nå har ikke jeg trengt å bruke den så mange netter (jeg så forandring etter en natt) for jeg har ganske hvite tenner. Drikker heller ikke kaffe eller te, eller røyker. Dette kan jo misfarger tennene veldig.

Skrevet

Takk for svar:-) Når man bleker hos tannlegen er det varig? Eventuelt hvor lenge varer det?

Skrevet

Ingenting var evig =P

Nei altså man må være flink til å holde det ved like selv (med pussing av tenner, tenke på hva man drikker osv.). Er man flink det så kan det holde veldig lenge. Evt. bruke opalecense ved siden av, den skal ta opp mer fluor visstnok.

Jeg bleket tennene mine første gang for ca.3,5 år siden. Å gjorde det igjen nå. Hadde nok ikke trengt det. Men alt kommer også an på misfargningen man har. Men husk å ta en sjekk hos tannlegen først!

Men man skal holde seg unna drikker med sterk farge (som kaffe og rødvin) under blekeperioden. For tennene tar lettere til seg fargen når de er under behandling. Røyking burde man også holde seg unna under behandlingen.

Det er litt som når man slanker seg: Når man har gått ned det man vil så kan man ikke bare hive i seg det man gjorde før. Da kommer kiloene tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...