Gå til innhold

Temperatur på barnerom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken temp. bør man ha på rommet barnet skal sove på? Synes å ha lest 18- 20 grader et sted, men synes dette hørtes mye ut.

Erfaringer? Evnt en side med info om dette(:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være frisk luft, 18 grader høres bra ut.

De svetter jo masse under dyne sånn som vi, men om de vrir dyne av seg så skal det ikke være for kaldt heller.

Skrevet

18 grader skal være passe. Det skal være frisk luft, men det måtte ikke være trekk eller åpne vinduer.

Har ingen sider, var det jordmor fortalte meg :P

Skrevet

18 grader er ganske varmt. Synes å huske 15. Er det helt feil?

Skrevet

Sånn ca det samme som dere har på deres soverom? Samt å lufte godt minst 1 gang om dagen? Hvordan høres det ut? Det var det jeg hadde planlagt for lillesnuppa.

Skrevet

Det høres fornuftig ut. Vi har aldri hatt det så varmt som 18 grader på soverommet. Små babyer klarer jo ikke å sparke av seg dyna ennå. Dessuten minnes jeg at det var bedre med litt kaldt og heller ha på en lue.

Skrevet

Håper jo at man skal kunne ha det en god del kaldere enn 18 grader ja.. Kanskje man kan ha vinduet åpen om dagen, også lukker man det om kvelden?? Da blir det jo ganske kjølig og godt, i tillegg til at en får godt med frisk luft.

Kjenner nå når man hoppet over til 3. tri så kommer alle disse praktiske tingene ploppende opp i hodet...! På fredagen var jeg innom å spurte om levering på barnevogn- og joggu ta meg bør de med termin i mars ha bestillt allerede! (kommer selvfølgelig an på hvilken modell/ stoff en skal ha)

Takker for svar, trenger nok flere praktiske råd fremover...(:

Skrevet

Emmaljunga Mondial med imitert sort krokodilleskinn. Tenkte den kunne være grei i forhold til stoff- lett å tørke av. Hun ringte leverandøren og om vi bestillte nå kunne vi få den levert i midten av feb.

Hadde håpet å vente til over nyttår mtp salg, men tror egentlig ikke disse vognene kommer på salg. Vet noen hadde 2008 modellene på salg tidlig i høst.

Skrevet

Helsesøster på svangerskapskurset jeg var på sa ikke mindre enn 15 grader på soverommet.

Skrevet

Jordmor har sagt til meg at babyer skal minimum ha 18 grader på rommet når de skal sove. det er fordi de ikkje klarer å produsere så mye varme selv og ikkje har det fettlaget vi har på kroppen for isolasjon!

Skrevet

Kanskje er det like mange svar som jordmødre, men vi vet nå i alle fall at for høy temperatur er uheldig i forhold til fare for krybbedød. Man kjenner jo på barnets rygg om det er bra varmt eller om det kjennes svett. Svett er ikke bra.

Bra nettside for kjøp av barnevogner (mye billigere og rask levering) vet ikke om de har Emaljunga. www.babyjungle.nl

Skrevet

Emmaljunga sine nye modeller, altså nye farger og skinn som i svart...kommer ALDRI på tilbud! Det har de ikke lov til av leverandøren! Da kan de visst bli fratatt retten til å selge Emmaljunga.. D fikk vi beskjed om i flere butikker da vi skulle ha vogn. Bare salg på utgående modeller og farger!

Jeg også tenker at temperaturen på barnerommet bør ligge rundt 18 grader..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...