putteknøttte<3 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 hei dere som har/hadde percing i navlen,når måtte dere ta den ut? eller har dere latt den stå i hele tiden? er de slik at hullet blir større og styggere dersom percingen står i hele svangerskapet=?merker at mitt har struket seg ganske godt allerede,uten at magen har blitt so fryktleg mye større..
sherry ønsker nr 3 :) Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Jeg måtte ta ut min ca i 7.mnd med nr 1. Men tror ikke jeg skal drøye så lenge denne gangen, hullet til piercingen blir litt "dratt"...
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 jeg syntes magen var så pen når jeg gikk gravid med mitt første barn at jeg tok den ut så snart magen begynte å vises. Har ikke brukt den noe særlig siden da, og det er snart tre år siden, men hullet er enda ikke grodd
kikkit Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 jeg har sett piercing til navel for gravide:) så det på nettet ett sted, men aner ikke hvor man kan få kjøpt det..
Fint_Lite Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har også piercing i navelen...kvier meg veldig for å ta den ut for det føles så nakent da den er borte på en måte..hehe men, jeg har ikke turt å vise den til legen eller noe annet "helsepersonell"...dumme meg er bare redd for å få "kjeft" haha...jeg tar den ut da jeg skal til legen og setter den tilbake da jeg er ferdig...Men den begynner å stikke mere ut nå.. Hva sier egentlig legene og sykehuset til slikt??
Cassandra- Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Hei Mitt hull er øverst i navelen. venter min tredje,aldri tatt den ut utenom da jeg hadde ks i fjor. min er like fin som før første barnet.
Skorpionen<3 Skrevet 30. desember 2008 #8 Skrevet 30. desember 2008 Her kan man bestille piercing som er beregnet for gravide mager http://www.superkul.no/piercing-1/diverse-298/for-gravide-124/
Mia29 Skrevet 30. desember 2008 #9 Skrevet 30. desember 2008 Piercingen bør i alle fall fjernes før fødselen. Dersom det skulle bli nødvendig med hastekeisersnitt kan det medføre en risiko da dette er å regne som et kirurgisk inngrep. Jeg har desverre ikke noen kilder for hånden akkurat nå. Men det har vært en del fokus på dette i mediene de siste årene, så sikkert mulig å google.
Lillegutt07ogKnøttet09 Skrevet 30. desember 2008 #10 Skrevet 30. desember 2008 Husker ikke når jeg tok den ut i første svangerskap, men hullet ble dradd og så ikke særlig fint ut, hadde jeg hatt stanga i da, hadde det sikkert revna.... Men ble likedan som før når magen ble borte...Kommer til å ta den ut etterhvert tenker jeg, men så lenge magen ikke er så stor enda, lar jeg den være (er i uke 15 nå)... Er nok best å ta den ut før fødsel ja, som det sies lenger opp her...Ellers har ikke jordmor og de noe med det:)
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 30. desember 2008 #11 Skrevet 30. desember 2008 Hmm tok min ut ganske tidlig jeg da,var så redd den sku "gro ut". Føltes litt nakent med en gang,den har tross alt vert der i 7 år! Men magen ser jo ikke ut som den pleier nå likevel så ikke noe big deal ;o) Det er vel i grunn ganske logisk å tenke at den bør fjærnes før fødselen uansett,sku det bli ett haste keisersnitt som faktisk er en operasjon vil percingen være ett sted som det samler seg mye bakterier...ikke mye sterilt det i så fall. Skulle det gå hardt for seg kan en jo risikere å hekte seg fast med den også,sikkert ikke noe digg å få den revet ut heller...kilder eller ikke kilder..!
Fint_Lite Skrevet 31. desember 2008 #12 Skrevet 31. desember 2008 Det med piercinger og kirurgiske inngrep er pga bakterie faren. Det samles mange bakterier slike steder, skumle og harmløse
lillelilly09 Skrevet 31. desember 2008 #13 Skrevet 31. desember 2008 jeg må bare si en ting: aaaaauuuuuuuuuuuu! for meg uten piercing i navelen, høres det veldigveldig vondt ut. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå