LillyMy+1<3 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Noen som vet hva som er trygt å gjøre når man er gravid? Tenkte litt på pilates/yoga? Situps og pushups? Er det farlig?
mamo82 *2 jenter* Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Det eneste du ikke skal gjøre, er vel sport som innebærer fall og slag. Jeg fikk beskjed om å trene som vanlig, men stoppe når kroppen sier at det er nok, altså ikke overbelaste med tanke på vekter etc.
_Mita_<3 Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Heisann:D Jeg trente helt til noen dager før jeg fødet. Trente selvklart ikke med like mye vekter å like mye som jeg gjorde før.Tok det litt roligere. Tren det du vil og klarer men ikke press deg ,og som mamo82 sier ikke tren sport med fall og slag..ikke til å anbefale:D hehe Pilates er jo kjempe god trening for gravide syntes jeg:D
Tuddeli Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Jeg trener stort sett som før, men tar det litt roligere, rundt 70% av max kapasitet på kondisjonstrening. Det er ikke anbefalt å trene situps etter at denne rette magemuskelen deler seg, det er individuelt når dette skjer. Trening er sunt både for deg og babyen, så lenge du lytter til kroppen din. Lykke til!
nynne78 Skrevet 17. desember 2008 #5 Skrevet 17. desember 2008 Jeg er enig med de andre som har skrevet her. Et tips når magen begynner å vokse er å trene spinning. Da sitter du og det er ikke noe belastning ala hopp. Du kan etterhvert sette styret høyt opp og lene deg tilbake og sykle i rolig tempo som på ferie i Danmark : ) Jeg trente gjennom hele forrige svangerskap og hadde stor glede av det underveis og etterpå.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. desember 2008 #6 Skrevet 17. desember 2008 Klart du kan trene som vanlig. Regelen er: du kan trene med vanlig intensitet for å opprettholde formen, men ikke mer for å øke den. Med andre ord, skal du ikke presse deg like mye som du kanskje ville gjort før. Sit-ups bør være skrå når magen deler seg. Og etter uke 20 tror jeg det er skal man ikke ta ryggliggende mageøvelser mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå