karamell mamma Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Sikkert litt teit spørsmål, men er det smart å spise noe før UL?? Jeg tenker da på at den lille blir mer aktiv, eller er det lettere for jordmor hvis babyen ligger mer i ro??
Thea841 Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 det kan være lurt å spise noe ja. Jeg hadde UL tidlig på morgenen, og rakk ikke spise frokost før. Den lille lå helt i ro, og jordmor hadde veldig vanskelig for å sjekke alt som skulle sjekkes.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 De sier det er lurt å drikke noe med sukker i før UL. Drikk litt cola, appelsinjuice med sukker i eller sterk saft før.. Da blir det liv i krabaten. Eg har alltid gjort det og han slår omtrent salto der inne :-) Utrolig å se at den lille beveger seg så mye, og så kjenner eg ingenting av det enda, hehe. Men det kommer nok snart.
Brillefint - Jadda! Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Drakk en latte med sukker i før UL og du skal tro han var aktiv:) Kjempegøy å se han turne rundt der inne. Nå har han vært aktiv gjennom hele svangerskapet da, så vet ikke om det var latten som gjorde utslaget. Håper du får en like morsom UL som meg:)
¤A-09¤ Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Må bare si at jeg har hørt det stikk motsatte; at man ikke skal drikke/spise før UL. Grunnen er at da kan bebis være så aktiv at de ikke får sjekket alle organer o.l. Men.....jeg vet ikke hva fasit-svaret er da:-) Jeg valgte og ikke drikke/spise, og vi kunne se at han beveget seg fordet. Lykke til på UL, det er fantastisk!
ben1+ny? Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Jeg var også usikker på dette før UL i forrige svangerskap, og ringte og spurte på femina, spesialistsenteret til Åsle Marit Ullern. Man skal spise som normalt, men ikke helle i seg noe, eller spise noe som vil gjøre fosteret alt for livlig, rett før UL, grunnet nettopp det hun over her skrev, at fosteret kan bli så aktiv at gyn ikke får sjekket alle organer samt kjønn... Valgte å ikke spise/drikke noe ekstra før UL, jenta mi var rolig til å begynne med, men våknet til litt etterhvert. En fantastisk opplevelse. Gleder meg til ordinær UL med denne tassen også, som jeg er sikker på er en gutt.. hehe, det blir spennende
sekke Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 jeg var litt tildig ute da jeg skulle på min første ultralyd i uke 19. kjøpte meg derfor en bolle og en mentos. dette gjorde at lillegutt snurret rundt og rundt og jordmor fikk nesten ikke målt det hun skulle. var inne i over en time jeg for å få sjekket alt. jordmor spurte meg da om jeg hadde spist noe søtt og det hadde jeg jo......he he..tenkte derfor på det neste gang jeg skulle på ultralyd og barnet var da mye roligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå