Gå til innhold

Gruer meg sånn til ensom jul :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, jeg gruer meg så fælt.

Det er bare meg, jenta mi på 8 år og broren min på 24 som feirer jul sammen. Vi har ikke kontakt med moren vår og hennes samboer fordi de har ganske store alkoholproblemer og de vil være alene i jula.. Hele familien er splittet på grunn av at både bestefar, min mor og hennes søstre har enten alkoholproblemer eller psykiske problemer. Derfor er ikke resten av familien et alternativ heller.

Nå som vennene mine har begynt å reise hjem og gjør seg klare til å reise hjem for å feire med sine familier så får jeg en sånn utrolig trykkende følelse av å være uendelig ensom.

Jeg har så vondt av datteren min som ikke får feire stort sammen med familie, slik som hennes venniner som skal til besteforeldre eller tanter og onkler.

Det har ikke vært et stort problem tidligere da hun har vært liten, men nå er hun så stor. Hvordan skal jeg lage en flott jul for henne, slik at det ikke blir en lang, kjedelig og trist jul for henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Dere er tre ! Lag noen koslige tradisjoner for dere som er sammen istedet for å fokusere på det som ikke er..

Det er mange som ikke har en onkel engang som kommer i jula, det har datteren din !

Finn deres egne tradisjoner, lag jul på hennes premisser, les masse bøker høyt, spill spill, dra på aketur med kakao og bruk masse tid sammen alle tre ! Er sikker på at du klarer å lage jul for henne på en flott måte, er ikke bestandig disse store familiejuelene er så lykkelige som det ser ut til på utsiden heller..

Lykke til !

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, annet enn at jeg ville bare gjort det beste. Kjøp julegaver,masse god mat , filmer og kos dere masse. Gled dere over at dere har hverandre dere 3 :)

Skrevet

Lag deres egne tradisjoner.

Spør henne hva hun har lyst til.

Når jeg var liten så hadde vi en tradisjon med at vi gikk ut og spiste frokost på en kafe/eller noe lignende. Og så spiste vi vaffel og drakk kakao. Så handlet vi sammen litt snop og god mat som vi skulle ha i romjulen. Vi fikk velge hva vi ønsket. (det var vanlig pålegg og gjerne bananos, sunda eller en boks med sjokopålegg) Vi gikk til en grønnskasbutikk og handlet frukt. Så var vi på kirkegården og tente lys. Så ble alt gjort klart hjemme og så ble det en tur i kirken.

Vi har aldri hatt en stor familie men vi har da hatt flotte julefeiringer for det.

Ta henne med deg og gå på skøyter da vel. Det har alltid jeg hatt lyst til å gjøre på julaftendag. Men har aldri fått mulighet.

Har du mulighet så heng opp en julestrømpe med noe som kan sysselsette henne litt.

Og vet du hva =0) 1 eller 2 juledag så tar du med deg din datter og kommer på middag til oss =0)

Skrevet

Kjære HI!

Du er den viktigste personen i livet til dattera di! Det vil ikke forandre seg før hun får sin egen familie, og selv da vil hun sikkert gjerne fortsette å feire julen sammen med akkurat deg!

Dere er rike som har hverandre! Dessuten er hun heldig som har en snill onkel som vil feire jul sammen med henne.

Vær glad, og skap en god stemning i heimen, så vil dattera di kose seg.

Hun får oppleve en jul uten alkohol i et godt hjem sammen med to som er glad i henne. Hva mer kan ei lita jente ønske seg?

Ønsker dere en fantastisk jul :)

Stor klem!

Skrevet

Det går nok så fint at. Tre er langt fra ingen! Kanskje dere kan innføre en koselig tradisjon, for eksempel gå på skøyter på formiddagen eller noe annet dere synes er fint å gjøre? Datteren din vet jo ikke at du er vant til mange mennesker til julefeiringa og derfor synes det er stusselig, for henne er det sikkert topp (vi var sjeldent flere enn 4 på juleaften inkludert meg og min søster).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...