Gå til innhold

Lurer på en ting ang. åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange sier de har 2 cm åpning osv. hvordan måler de det? innv ul eller utv ul eller annet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De stikker enkelt to fingre inn og finner livmorhalsen, der kjenner de om det er åpning eller ikke:)

Skrevet

ok.. men for meg da som ikke har noe mer livmorhals igjen og er veldig moden sa legen når jeg var på ul sist på sykehuset, er konisert 2 ganger og har vært sykemeldt leeeenge og vært å målt livmorhals hver uke.. nå sist var det ikke noe igjen, og hodet ligger langt ned i bekken og festet??

Skrevet

om livmortappen din er utglattet er det jo bare snakk om tid før det blir åpning. For det som skjer er jo at livmormunnen er som et "rør", og denne trekker seg bakover litt etter litt, helt til 10 cm åpning.

Men dette kan ta laaang tid. og folk kan gå med åpning lang tid før rier setter inn. Men undersøkelsen er den samme, de stikker fingrene opp for å kjenne etter åpningen.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar :o) jeg får ringe føden igjen hvis ikke smertene går over.. det kommer og går her men ikke noe spes system på det!!

Skrevet

Man kan i prinsippet kjenne etter selv, men om du har stor mage, så er det fryktelig vanskelig å nå så langt opp, for du skal så langt bak, at selv jm må virkelig bruke makt for å komme så langt bak.

Har lest at noen her inne har latt mannen sin kjenne etter, men da er det greit å se et bilde av livmorhalsen, så han vet hvor langt bak han skal kjenne. Dette gjør jo også ganske vondt. Pluss at han må være helt ren på hendene med tanke på infeksjonsfare ved åpning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...