:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 tror dere det er mulig og bygge et hus til 1 800 000, om man har tomt? tomten heller litt, så det må nok sprenges litt der. jeg tenker da på et hus med 1 stor stue, stort kjøkken og et lite bad, og et normalt bad med badekar og 3-4 soverom. vet jo at det blir litt vill gjetting... hehe.. men jeg blir glad om noen vil ha en mening
nawi Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Tja. Kan dere snekre, legge rør, legge inn strøm o.l. selv, eller må dere ha folk til alt. Ferdighus eller ikke? Vi har nettopp bygd, og klarte oss IKKE med 1,8 selv om sambo jobber hos byggmakker og får alt til innkjøpspris....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 jeg er bare meg. så det blir i tilfellet slik at jeg må ha hjeøp til alt. ja må ha ferdighus, for det er vel billigst?
GuttemammaX3 Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Tror nok det skal gå bra, med ferdighus og en del egeninnsats:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2008 så bra. jeg kan jo gjøre ting som man ikke trenger spesialister til. sånne idiotoppgaver, men ellers kan jeg ikke så mye. jeg så noen ferdighus fra sverige. som kom på trailer. de var ikke gale i pris og var ok fine også.. hm..
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 vi greide det. ferdig hus vi da..
nawi Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Ferdighus blir ofte billigere ja. Du får date en snekker, en rørlegger, elektriker osv på omgang da vet du;-) Bare sprenging og bortkjøring av stein betalte vi forresten over 150 000 for.... Å få jobben gjort koster MYE, men i disse tider er det sikkert mulig å få billig hjelp. Dessuten må du være forsiktig når plukker ut kjøkken, fliser o.l. Kjenner at jeg ikke missunner deg. En veldig slitsom periode, men veldig gøy når man er ferdig! Har bare badet igjen her nå,-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2008 det er veldig mange fine ferdighus! så bra det er mulig :-) det blir ikke før om 4 års tid, men det er jo lov og drømme og planlegge litt alikevel.. hehe..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2008 hehe... ja det er det jeg burde gjøre. få dater til og fikse huset for meg.. hehe... da har jeg en plan.. hehe.. hm.. det er ikke så volsomt mye som trengs og sprenges tror jeg, men aner jo ikke. eller vi må jo legger rør og sånt.. huff.. hehe tenk så deilig og flytte inn i sitt eget hus :-)
nawi Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Joda, deilig med eget hus hvor alt er nytt. Men var o.k å bo i lite hus uten gjeld også.... Litt uvant det her at alle pengene går til hus, og ikke til mitt forbruk, men må bare fire litt på krava fremover. Skal feire jul her for første gang i år. Og, får jeg si det selv, så ble huset utrolig fint;-) Lykke til med planlegging. Får ta deg en tur på byen på nyåret og finne en sprenger nå da;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2008 hehe.. om jeg i løpet av 4-5 år systematisk dater menn til oppgavene jeg trenger, så burde det jo bli ganske billig... haha.. ja det helt sikkert veldig fint hos dere :-) om jeg får råd til et hus med 3 soverom, så kan jeg jo få et donorbarn også... hihi
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 Har du link til de ferdighusene? Jeg vil også bygge hus, og leter etter drømmehuset. Legg ut linker til hus dere liker da folkens:)
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 vi vurderte å bygge nytt hus (har tomt på gården hos svigers) men å grave ut tomta o.l. kostet nesten en million da vi måtte ha over 300 meter med vei, eget renseanlegg for kloakk osv. Selvom du har tomt så koster det litt å legge inn vann, kloakk o.l. vi fant et ferdighus fra blink vi likte godt. det kostet ca 900 000 i materialer og vi ville helst bytte vinduene i ekte krysspost ellers var det greit. men så kommer det innvendige, elektrisk o.l. så da kom vi fort opp i 2 mill for huset. Er ikke mye man får gjøre selv på ferdighus, alt må gjøres av deres håndverkere. Mannen min hadde tenkt at han kanskje kunne gå mange timer å jobbe med slike ting man ikke trenger å være snekker for, som isolering o.l. men neida.. vi kjøpte kårhuset på gården i stedenfor. Og holder nå på å bygge om litt og bytte vinduer, kjøkken og pusse opp 1 etasje samt 2 soverom. Da gjør vi så og si alt selv. Har elekstriker i familien osv. men det "lille" her kommer fort på 300 000...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. desember 2008 her er det ikke langt man må lage vei, man må felle ett tre og det er vel det. også ligger det hus på begge sider, så man må helt sikkert ikke trekke ting så langt. hm... det blir sikkert fort dyrt uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå