vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Vi er et nygift par, ble gravid faktisk bare 3 uker etter bryllupet.. Men problemet er at disse vennene våre skal hele tiden "ta oss", spør hele tiden om vi er gravide! Og vi er bare 9 uker på vei.. Har jo ikke fortalt det til familiene våre engang?! Vil jo gjerne kose oss litt med nyheten selv, også har vi jo selvfølgelig faren for å miste.. Tror jeg ikke hadde orket å treffe disse igjen om de hadde fått vite det, jeg hadde mistet, og så sett de medfølende ansiktene på disse.. Vet at de har veldig lyst til at vi skal få barn, men disse virkelig studerer oss under lupen. Er ikke alltid jeg har lyst på å drikke, men er altså bare disse få som stadig spør hele tiden om jeg er gravid, også før jeg ble det! Har brutt ut flere ganger om jeg faktisk må drikke meg dritafull for å bevise det eller? GRR! Blir så utrolig forbanna, og til gjengjeld så presser mannen min på, fordi han gjerne vil treffe disse! Kjenner eg har lyst til å kaste opp på de hvis de spør en gang til...
Turid Laila Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Ser ikke helt problemet jeg. Kan du ikke bare si at du er gravid da? så slutter de å mase.
LilleBebinMammanSin Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 lit hormonell kanskje?? smiiil!!!!!!!!!!!!!!!! å si at, nei.. du er ikke gravid! ikke gå så sinnsykt inn på hvor sykt ikke gravid du er:) bare et enkelt nei:) så kan de tro hva de vil.. så den dagen dere sier det, så slipper dere å føle dere litt "dumme" etter å ha blåååååååååååååååååååååå nektet på det i flere mnd.. bare et enkelt nei will do;)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2008 men kjenner at det irriterer meg når vi da sier det, så bare godter de seg mens de viser med hele ansiktet "var det ikke det vi visste??" grrr....
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 Jeg syns at den beste måten å takle sånne på, er å si (gjerne med litt tårer i blikket) at: "nei, det er ikke alle som har så lett for å bli gravide... vi har prøvd en stund, men det ser ikke ut til at vi kan få barn." Det er slemt, men de fortjener det, for de er slemme mot dere.
mortilgutt Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Hehe...her er hormona ute og går, ja....men forstår at du reagerer. Du hadde nok ikkje reagert om du faktisk ikkje var gravid. Du vil ikkje at vennene dine skal få vita det før familien. Kva med å bare sei det til familien??? Er det så farleg då? Det er faktisk godt med ekstra støtte dersom uhellet skulle vera ute og de mista barnet. Så er de fleire til å gle seg over det store, litle underet som veks i magen! Så tilbake til vennene dine: Ja, eg forstår at det er irriterande. Kva med å ikkje sei noko, berre overhøyra dei? Ikkje lett, men då oppnår dei ikkje det dei er ute etter...å irritera. Ein kan ikkje hindra at folk tenker og snakker, det gjer dei uansett. Det at dei er så direkte med deg viser berre at dei ikkje heilt klarer å styra begrensingane sine. Dei burde vita at det er visse ting ein ikkje spør om...... Du er sikkert ikkje typen som hadde spurt etter dine vener, eller? Lukke til med venene dine! Hadde eg fått det spørsmålet så hadde eg hatt store problem med å ikkje sei sanninga.....
mor til julie og aleksander Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har faktisk opplevd det motsatte jeg, altså at jeg ville bli spurt om jeg var gravid. men i stede har de i familien " mast" på min storebror om ikke de skal ha noen småfolk snart....Nå er han riktig nok litt over 30 og enkelte folk begynner vel å mene at det er på tide sikkert... Jeg mener at en selv skal få bestemme om man ønsker barn eller ikke, han lever et liv der barn ikke egner seg så godt og har tatt det valget. alikevel maser besteforeldre og tanter om at han må begynne å tenke på å føre slekta videre... For å gjøre en historie kort, så var det blant annet et bursdagsselskap hos min halvsøster, hvor den ene tanta spurte min svigerinne om hun ikke kjente noe "kribling" i magen snart. Jeg så at hun ble brydd og der satt jeg som faktisk var gravid og veldig hormonell og dermed eksploderte å kjeftet på tantea mi huden full å sa: " merkelig at jeg aldri blir spurt da!" Jeg er kjent for å være ganske stille av meg, så alle stoppet opp med det de hadde i hendene og det ble helt knusk stille en god stund.
Mamsebamsen Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Dette er alle ny-gravides dilemma:-) Selv om man synes det er ubehagelig å bli spurt om dette før man er klar til å fortelle det, synes jeg personlig det ville vært svikaktig å svare nei, hvis jeg faktisk var gravid. Det går jo an å si noe litt mer nøytralt, som "Hvis det blir aktuelt, kommer vi til å fortelle det når tiden er moden." Og så går det an å forklare at folk vanligvis forteller sånt før etter noen måneder, og at du nødig vil lyve i tre måneder. Og at du forstår at de er nysgjerrige, men at du ber henne om ikke å spørre flere ganger. Og så går det jo an å la være å treffe dem til over nyttår, da har du jo passert 12 uker. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå