Gå til innhold

Noen som har erfaring med svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig hoven i hender, føtter og ansikt. Men det har jeg vært en stund. Har hatt en urinveisinfeksjon som er blitt behandlet. Nå har jeg også fått så sinnsyk hodepine og hatt det siden fredag. Begynner å bli litt bekymret. Noen som har erfaring med svangerskapforgiftning og kan fortelle hvordan formen deres var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! For ca 8 uker siden begynte jeg å bli veldig hoven i hendene, beina og litt i ansiktet. I tillegg følte jeg meg helt rar og uopplagt, og utrolig varm og fikk fort høy puls. Tok kontakt med legen og det viste seg også at jeg hadde høyt blodtrykk. Har og hatt proteiner i urinen et par ganger. Så jeg har tegn til SF, men med å ta forhåndsregler og ta det med ro holder jeg det i sjakk.

Tegn til SF er bla hevelser, høyt blodtrykk, hodepine (tror det er i fremre del av hodet/ pannen), synsforstyrrelser og vondt i mellomgulvet. Har og søkt en del på temaet og mange har fått oppleve hvor utrolig fort dette kan utvikle seg! Jeg har blitt fulgt opp ukentlig nå, så dette er noe som tas alvorlig.

Mtp hodepinen, hvis dette er noe som du ikke bruker å ha av andre grunner, ville jeg nok tatt en tlf til jordmor. Det er greit å få sjekket, og siden det kan utvikle seg fort kan jo blodtrykket og urinen din ha endret seg siden du sist var på kontroll.

Ville tatt kontakt med lege/ jordmor hvis jeg var deg, bedre å være på den sikre siden(: Lykke til!

Skrevet

hovenhet og hodepine kan jo begge dele være tegnt på svangerskapsforg.men ikke nødvendigvis.

jeg ville ha kontaktet jordmor å fått lvert urinprøve og målt blodtrykk ganske raskt...for å se hva det kan være.

jeg fikk svangerskapsforg. i forrige svangerskap,og er til oppfølging i dette svangersk

Skrevet

Jeg har vært hos legevakten og både blodtrykket og urinen var fin. Heldigvis!!!

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...