Med spire nummer fire<3 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Nå håper jeg på maaange svar slik at hodet mitt kan få fred:) Jeg trodde jeg hadde funnet navn til mageboeren, nevnte det for ei veninne og hun sa: er ikke det jentenavn? Jeg vil jo ikke ha jentenavn på gutten så jeg slo opp i flere navnebøker. Så nå lurer jeg på. Hva synes dere?? Høres IBEN ut som et jentenavn eller guttenavn. For meg høres det veldig gutt ut, men kan jo hende det bare er meg. NB!! det er både jente og guttenavn i navnebøker. Men det er jo janne, isa ol også.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Suns det hørest ut som et guttenavn:)
En liten mamma Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Svigerinna mi ville kalle min lille niese for Iben. Ho fikk motsatte kommentarer av det du fikk -"er ikke det et guttenavn da?" Det er jo både gutter og jenter som blir kalt dette, men jeg syns det høres ut som jentenavn, (sikkert fordi niesen min skulle hete dette) ....
Hakkamella Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Iben er guttenavn. Men ettersom jeg kun har kjent til hunder med det navnet, trodde jeg først det var et dyrenavn på lik linje med Passop, Tassen og Santo... Beklager! Iben er faktisk veldig pent. Tips kan være at du finner et alternativt navn også, tilfelle Iben ikke er en Iben likevel. Min søster var fast bestemt på at datteren (for 18 år siden) skulle hete Nathalie Edith. Så ble hun født, og min søster sa 'Nei, du ser ikke ut som en Nathalie. Du er en Renate!' Dermed ble det med det hehehe Kanskje Iben blir for søtt, englete, 'lyslugget' for din sønn, mens han egentlig blir en røff liten sak med bein i nesen og full fart dagen lang.
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Syns det høres veldig ut som et guttenavn og fint var det også. Kraftig men enkelt:)
Med spire nummer fire<3 Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2008 Har alternativ. Men klarer ikke slippe dette navnet helt:) Flott at dere kommer med meninger!!! Setter pris på det.
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 For meg er Iben et guttenavn. Hva med et mellomnavn da, som understreker at det er en gutt?
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 For meg høres det ut som et guttenavn! Jeg syns det var veldig fint
2SønnerSmå Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 vet om en som heter det,og det er en jente.
Maya_1 Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har også alltid trodd dette var et guttenavn, derfor overrasket det meg stort at det var så mange fler jenter som het det (508 mot 90). I Danmark er det brukt som jentenavn, så mulig det er dansker som drar opp statistikken her til lands også da..
Good Omens Skrevet 14. desember 2008 #11 Skrevet 14. desember 2008 Jeg vet om to jenter som heter Iben... Synes det er kjempefint! Men for meg er det et jentenavn:)
hannes Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har bare hørt om jenter som heter det. F.eks den danske skuespilleren Iben Hjejle.
passilurken Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 iben er vel i utgangspunktet et dansk jentenavn... for meg hadde det vært veldig rart om jeg hadde truffet en gutt som heter det. men som du nevner, janne er jo et finskt guttenavn. ellers er jo heike og maria både gutte- og jentenavn, alt etter hvor man er i verden. tror jeg hadde valgt et annet navn jeg... vet at her i norge er iben et jentenavn. kjenner flere jenter som heter det.
majalotta Skrevet 14. desember 2008 #15 Skrevet 14. desember 2008 Kjenner både jente- og gutte-Ibener.
Minamariamamma Skrevet 14. desember 2008 #16 Skrevet 14. desember 2008 Iben er jente navn har jeg hørt....
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #17 Skrevet 14. desember 2008 For meg høres det ut som et jentenavn...
smurf 77 * har født Skrevet 14. desember 2008 #18 Skrevet 14. desember 2008 hei, iben er både jente og gutte navn. jeg har en venninne som heter iben, men vet at det også er gutter som heter det. har hatt barn i bhg som heter kim og er jnete, så tror det fins flere kjønnsnøytrale navn! følg hjertetet ditt og se. passer han til iben, så kan han vel hetet det!
Tøvsjura Skrevet 14. desember 2008 #19 Skrevet 14. desember 2008 Iben er et dansk jentenavn og et tysk guttenavn men vet om flere som har kalt sine jenter for Iben
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 14. desember 2008 #20 Skrevet 14. desember 2008 Iben er et jentenavn i Danmark, men guttenavn i flere andre land! Sitat fra en annen diskusjon på Bim: "I Norge er det ca 360 kvinner som heter Iben, og ca 80 menn. Så det fungerer for begge."
Gjøkeredet③ Skrevet 14. desember 2008 #21 Skrevet 14. desember 2008 Jeg kjenner 4 jenter som heter Iben.. Hun ene er voksen og dansk, og de andre 3 er mellom 2-5 år gamle! Jeg visste ikke at det også var et guttenavn jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå