dårlig ånde Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 dette siste utspillet til gro nylander, stemmer det for flertallet? de fleste jeg har hørt uttale seg om saken sier det motsatte. har min omgangskrets usedvanlig lite elastisk hud, eller er dette bare nok et ledd i helliggjøringen av det salige bryst?
prinsessemor123 Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 jeg kan egentlig ingenting om dette. men mener å ha lest et sted at det er graviditeten som gir hengepupper, og ikke ammingen. Slik at om du velger å ikke amme så er skaden allerede skjedd. Ikke vet jeg, mine henger hvertfall som to pølseskinn...
Patetica fåkksi Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Nå veit ikke jeg hvilket utspill du henviser til, men jeg hadde flotte fordeler før og de er fortsatt de fineste i verden.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Har fått like mye "hengepupper" selv om jeg ikke har ammet (prøvde + pumpet i 2mnd" Det er ikke akkurat noen slappe lefser, men de er helt klart forandret. Min søster hadde en SA da hun var ganske ung, og hennes pupper forandret seg også etter det..ble mere myke og ikke like spenstige, så jeg tror nok det er graviditeten som gjør det og ikke selve ammingen. Men det er klart at tunge melkepupper sliter litt mer med gravitasjon enn vanlige? Både og, er min konklusjon
Trebarnsmamma30 Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Jeg ammet ikke storesøs fordi jeg ikke fikk det til, men ammet lillebror i nærmere 8 mnd...Sluttet for 3 uker siden. Puppene ser omtrent like ut som før de:) Ikke hengepupper.. men bruker bare 80b da, kan vel merkes mer på de som har større pupper.. Var redd de skulle bli "ødelagt" etter amming, så glad for det..
PAVEEL Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 etter 3 barn på 4,5 år så er nok ikke puppene som de en gang var nei.... tror det var graviditeten m førstemann som gjorde at de flyttet ned en etasje. jeg har min formening om det var de 20 ekstra kgene og at puppene vokste fra 70 b til 80 d som gjorde at datt ned... har ikke merket nor forskjell siden da. men etter endt amming og div ( ammer ikke minstesnuppa nå da) så er de en 75 c. langt fra struttpupp ja...
UpsyDaisy Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Mine pupper er ødelagt:( Om det skyldes graviditeten eller amming aner jeg ikke, med fæle har de uansett blitt...
erteposen + 4 Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Det er jo igrunnen gammelt nytt at pupper er mer påvirket av arv enn amming, og det sikreste er å se hvorfan din mor har endt opp:) Jeg har etter to ammebarn nesten de samme puppene. Litt løsere, men etter 6 mnd etter ammeslutt har de blitt fyldige igjen. Er heldig med genene tror jeg. Mamma har fortsatt flotte pupper etter å ha ammet 7 barn, og bestemor holdt seg godt etter å ha ammet 10.
Odine! Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 Det er nok graviditeten som er den store "synderen" her.
Raych Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Det er vel hormonene under svangerskapet som avgjør mest om det blir hengepupper og ikke selve ammingen. Har du først vært gjennom svangerskapet er nok sjansen større for å få hengepupper selv om du ikke ammer, enn om man aldri er gravid i det hele tatt. Dessuten henger vel hengepupper også sammen med arv... Noen har jo hengepupper allerede som 19-20 åringer uten å ha vært verken gravid eller ammet. Jeg har vært gravid 2 ganger og ammet en gang, og har ikke hengepupper. De er som før, kanskje en anelse mindre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå