siljus25 Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Er det for tidlig å fortelle det til familie og venner i jula, er da 6+3... Det blir så vanskelig å holde skjult,med fester osv ..skal jo være med på fest, men de merker jo at jeg ikke drikker...(bør vel nevne at jeg kommer fra trøndelag) Noen gode råd?forslag til hvordan fortelle det?
klarfornr2 Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 syns man skal si det når man selv vil, det er gammeldags at man absolutt skal vente i 3 mnd. Hva om du mister, da blir du jo kjempe lei deg, og skal ikke familie og venner kunne støtte deg da? Bare tull det der. Si det når det passer deg og si det. Vi sa det første gang da jeg var like langt som deg, ikke angra en dag. Ja, det blir lengre ventetid for alle, men hva så? Lykke til
Vifikkiaugust Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Syns det er vanskelig det der. I første svangerskap tenkte jeg akkurat som klarfornr2 skriver. Når vi begynte prøvinga tenkte jeg også det at jeg ville aldri i verden klare å holde tett helt til uke 12 om jeg blei gravid. Men dette har forandra seg litt etter 8måneders prøving. Jeg var dum som sa det til flere (kanskje ca 10?) at vi prøvde,- eller jeg nekta vertfall ikke når noen spurte... Jo lenger tid som gikk, jo mer følte jeg på dette at "alle" liksom venta på den store nyheten. Ble et ekstra stressmoment. Heldigvis klarte vi det på 8.forsøk. Jeg tenker nå sånn at dersom jeg nå forteller at vi venter barn, vil dette spre seg fort. Skjer det noe da, vil jeg føle enda mer på det at "alle" vet og venter. Jeg vil nok fortelle det til noen gode venner om vi skulle være så uheldige å miste, men hvem dette er vil jeg bestemme selv. Etter å ha vært her inne i lang tid, ser jeg at det faktisk dessverre ganske vanlig å miste. Dette blei sikkert rotete, men det kan jo også gi et bilde av tankene mine om dette her:) Uansett, dette er opp til hver enkelt å bestemme. Lykke til uansett!
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Synes ikke det er for tidlig å si det,jeg sa det til foreldre og svigers i helga.er jo sånn at hvis jeg mister vil de jo få greie på det uansett.Men jeg vil vente med å fortelle venninner og søsken til over nyttår hvertfall,håper uansett det går bra og at det ikke ender i SA.Jeg er 7 pluss 2 Lykke til
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Vi driver å tenker på dette også. Jeg vil si det til svigers og faren min i jula(ikke venner da...). Men samboern vil vente til risikoen for spontanabort er mindre. Er 6+1 på julaften... Får se hva vi gjør... Ønsker jo å respektere samboerns ønske, men syns det er såååå slitsomt at ingen skal vite (får kun "lov" å si det til en venninde...)
Onna Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Jeg er enig med klarfornr2. Hadde vært morro om jeg hadde klart å vente til jul med å fortelle det, men det var jeg ikke i nærheten av en gang. Fortalte det dagen etter jeg testet positivt. Angrer ikke på det. Nå kan jeg fint spørre hvordan min mor og min søster hadde det i sine svangerskap, om de har noen tips mot kvalme osv. Derimot gikk jeg jo glipp av alle de morsomme gavene på julaften med nyheten da.
smilekopp, 2 barnsmor <3 Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 hei! eg er akkurat 6 veker påvei på julafta og tenkte å bringe nyheten til mine foreldre då. dei veit om at me har hatt prøverør. men er enige om å vente å sei det til svigerforeldrene mine til etter me har vert på ultralyd 6 januar, for de aner ingenting om prøverør. prøvde å snakke med svigermor sist me hadde prøverør og det gjekk gale. men når eg fortalte ho det fekk eg ingen empati og ho sa berre jaja og gjekk ut av rommet... så derfor gidder me ikkje sei det til foreldrene hans så tidlig.
_Mita_<3 Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Hei:) Vi fortalte mamma og pappa søstra mi og de nærmeste vennene våres det igår.. og jeg er nok ikke mer en 4 uker på vei.. Skulle det skje noe er det godt å ha støtte fra de nærmeste. SKal til legen idag. Resten av familien skal få vite det på julaften:) Jeg ringte mamma jeg.. så spørte jeg om pappa var der.. å at ho måtte ta på høytaleren for jeg skulle fortelle noe sykt morsomt :S hehehe Å da sa jeg bare: Dere skal bli besteforeldre igjen:DD Samme gjorde jeg til de andre og.. hehe Det kom ikke som en sjokk for de da. vi har prøvd siden sommer så de har vel ventet på det:D Lykke til HI
herethereandeverywhere<3 Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Vi skal fortelle det på julaften, og da er jeg vel litt over 8 uker tror jeg :-) Når alle pakkene er pakket opp så skal vi si noe sånt som at: vi har en julegave til, men den kommer ikke før i august... Så regner jeg med at de fleste vil forstå ;-)
14.12.test ;-) Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Tenker også veldig på å fortelle det til de nærmeste i jula. På julaften er jeg 6+5 , med min første. Noen veit at vi har prøvd. Pleier jo ta litt øl eller vin til maten , da jeg i år må si nei kommer nok noen til å lure. Kommer helt sikkert til å få høre 'er du på vei?' Hva sier jeg da ???
lille*engel Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Jeg er i 8. uke nå, (med nr 2)men hadde egentlig tenkt og vente til over jul jeg da... Men det vil vise seg om vi blir avslørt likevel...
Tuddeli Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Vi skal fortelle det til familien i jula, da er alle samlet så det blir kjempe stas. Er 9+3 på julaften, så da synes jeg at jeg har holdt på hemmeligheten lenge nok =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå