Attpåklatten :-)™ Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 I natt kom den! Følelsen av hvor teit det var at jeg skulle la meg dra inn i et hysterisk stress nå før jul..........for hvorfor lar vi oss rive med i dette? Jeg kjente jeg smilte og bestemte at jul blir det uansett. Om jeg sliter meg ut eller ei. Ingen takker oss for at vi gjør det, det er jo kun oss selv som setter kravene! Så jenter, prøv å ro ned. Ta et jafs eller to av gavekjøp og vask. Men ikke la hver eneste dag bli et helvete, så dere er utslitt når julaften kommer sigende på. Nyt stillheten, nyt å kjenne roen komme og la stress være for dem som gidder og liker det sånn. Men kjenner du at skuldrene stivner og hodet ikke hviler om natten, så pust og gjør deg noen vurderinger på hva som virkelig er viktig og hva som kan vente til en annen gang. Trenger vi maaange slag med kaker for at jula skal komme? Trenger vi nye gardiner og blankskurte tak for at julaften skal gi en deilig duft av god mat? Trenger ungene våre en sillion pakker for at vi skal kose oss? Går det an å gå en tur istedetfor å pusse alt sølvet? Funker ikke stålbestikket bra egentlig;-D Ønsker deg en førjulstid i harmoni og velvære....
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Det stresset solgte jeg på finn.no.Så jeg stresser ikke.... Jo,jeg gjør vel det.Har en sendefrist på posten jeg må greie.Å med noen ørten pakker igjen så ble det hett under topplokket.Men jeg og gubben drar på Søndagsåpning i dag,uten unger!!!! Storebror skal være her.Da håper jeg å bli ferdig.. Kaker baker jeg ikke.Skal bake pepperkaker med ungene.Men tror jeg tar det ved skoleavlutninga,så blir det en fin innspurt til Jul.Så skal jeg kjøpe litt.Bakeria har mye godt.=) Vi spiser ikke mye av det. Laga drops en kveld,så litt snop har vi.Nei,jeg har ikke helse til det jeg gjorde før.Sier seg selv at ei jul med utslitt mamma ikke er å fåretrekke tror jeg. Gardina er hengt opp.Jeg fikk endelig kjøpt meg nye =)) Det er første året jeg har ordntlige gardiner!! Jeg vet ungene får ei fin jul,uansett størrelse på pakkene.Alle sier det er ungenes dag.Jeg er ikke enig.Man må ikke glemme hvorfor man feirer Jul.Men det skjer fort i disse tider. Jeg har tenkt å ta en litt utvida helgevask og ferdig med det.Kjøkkenet ble ikke ferdigstilt,lysa ikke kobla til,men det får så være. I år skal jeg ha lille julaften til å sitte å nyte og få stemninga.Ikke jobbe ræva av meg for å bli ferdig før mårran. Ho hoo,jeg har lært noen triks her inne serru ;o)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 He he he, nei her stesses det ikke stort:-) Her lager vi gløgg og kakao i hytt og pine, vi spiser pepperkaker og koser oss:-) Rengjøringen tar jeg så tett opp til julaften som mulig, nå er det ikke utpreget møkkete her, men vi drar da inn litt grus og sand i gangen nede, ellers blir det jo litt hundehår:-) Vi har kjøpt det vi trenger av kaker, og da kjøper vi det vi liker....julekaker eller ei. Men neste helg blir det jag altså:-DD Da bærer det på julebord fra fredag til lørdag, lørdag kommer to nevøer på overnatting her, og søndag drar vi til Spektrum og ser på Putti Plutti Pott:-) Men det blir et hyggelig jag da. Vi er nemlig god på å kose oss her i familien. Ellers så skal jeg ut å gjøre det meste av mathandlig i morgen, ja av det som har litt holdbarhet.... Og så må jeg en tur til ditt distrikt.....på en lekebutikk der:-)) Ellers er jeg ferdig.....
Reveenka Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Du har så rett, så rett - jula blir myye hyggeligere når man unngår det verste stresset! Jeg ser ingen grunn til å mase med en trillion gjøremål bare for å vise for omverdenen hvor perfekt det skal være.... Vi gjør ting som er hyggelige for alle, det går FINT an å pynte uten å ta storrengjøring først.... Gavene er ikke i boks her enda, men det tar jeg i grunnen med knusende ro - har satt av en formiddag til uka og vet omtrent hva jeg skal ha. Nå er vi ikke så mange i familien som jeg trenger å kjøpe til, så jeg slipper billig unna c",)! I dag hadde vi førjulsgjester på grøtmiddag - og de var så snille å ha med to slag i "vertinnegave", så med det ene jeg baker selv og de to jeg får av pappas samboer, så har jeg fem slag. Heldiggrisen meg ;-) Da står det igjen å trille marsipankuler - det tar jeg en av de andre formiddagene til uka. Og så er det siste på lista julekortene - den som vil ha må sende meg adressen sin på PM, så får vi sjao! c",)
Karomamma Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Fin luke Kan bare si meg hjertens enig!! Siden jeg både er ferdig med alle huskelistene og i tillegg er så heldig å skulle reise bort i julen, er det bare kos, kos og atter kos her i gården. Juhuuuuu Sendt PM til deg, Reveenka!!
Reveenka Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Å-DYTT! Det må vel være fler som vil ha et julekort vel? Har jeg ingen venner? Leser dere ikke trådene årntli lenger? Alle vet jo atte det skjuler seg de merkeligste overraskelser inni tråder som handler om noe helt annet...........;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2008 Hehehe, jada jada............sendt deg pm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå