Gå til innhold

omgangssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som går eller?hehe;p

Både jeg og mannen er slått helt ut! Lille på 9mnd har "bare" feber og er slapp, heldigvis ikke oppkast.

Jeg har ikke kastet sånn opp siden jeg ble matforgiftet en gang!er heldigvis på bedribgens vei

God bedring ttil dere andre som også sliter

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars dere! Den verste sykdommen som finnes synes jeg! Og hvorfor skal det absolutt gå rundt jul? Jeg har alltid med meg håndsprit og jeg vasker hendene, ¨både på oss og de små, ofte om vi er ute! Vet dere hvor dere ble smittet? Har dere värt sammen med noen som har hatt det? God bedring!

Skrevet

Var så dum å gå på et barseltreff der noen nettopp hadde blitt friske.. så kan bare skylde meg selv.. men nå er vi ferdige med det til jul hvertfall!:)

Skrevet

Åhh! Vil jo ikke si at det var du som var dum, men de som kom når de nettopp var blitt friske! Denne sykdommen smitter jo 48 timer etter at man har blitt "frisk"!!! Så det er nok smart av både deg og mannen å holde dere hjemme noen dager etter at dere föler dere friske. Mannen din bör ikke gå på jobben för tirsdag så han ikke smitter kollegaer!

Skrevet

Omgangsyke har gått en runde i barnehagen til Luca, og i barnehagen til min søsters barn går det skarlagensfeber. Skarlagensfeber slår de voksne ut som streptrokokk- så det eneste som hjelper der er penicillin. Men omgangssyke er bare å sitte hjemme og ri det av seg. Uff, fryktelig at små barn ogsåfår det! jaja, men friskwe blir de jo tilslutt

Skrevet

Ja det merkes godt i bhg. jeg jobber at det går omgangssjuke.

God bedring!

Skrevet

Det er barn (avføringen) som er smittefarlig i 48 timer. Så det anbefales at barn i barnehagealder og voksne som jobber i barnehager eller eldresenter/sykehjem holder seg hjemme i 48 timer. Voksne med normal hygiene kan fint bevege seg ute blant andre og også gå på jobb.

Skrevet

Jeg er helt enig med Fisen og fisa, det er den aller verste sykdommen som finnes av vanlige sykdommer. Hverken influensa eller vannkopper eller noen kraftig forkjølelse er så jævlig som det. Det er typisk at det går rundt juletider. Jeg husker jeg kastet opp voldsomt på 1. juledag da jeg var 10 år. Jeg gruer meg alltid til vinteren pga. dette. Jeg har i alle år grudd meg til å få omgangssyke siden jeg fikk barn. Nå er min eldste unge 8 år, ennå har jeg ikke hatt det, men den dagen kommer nok. For meg er en omgangssyke som innebærer at jeg må kaste opp mange ganger verre enn en fødsel. Nå har jeg brukt epidural under alle mine fødsler, så jeg har vært spart for fødselsmerter, men jeg tar heller en fødsel enn en kraftig omgangssyke.

Skrevet

Skal ikke nekte for at omgangssjuka er noe dritt å få, men dette er jo strengt tatt noe som "går" hele tiden, derav navnet!!!!

Vi har hatt det i hus 3 ganger siden februar, siste gangen for 2 mnd siden....

God bedring til alle som har/får det =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...