Gå til innhold

Finnes det andre "offshore-enker" her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg (vi) har to søte fra før og går nå i syvende uke (bikker til åtte i morgen) I forgårs fikk jeg se et lite, bankende hjerte på ultralyd. Nå har jeg mistet så mange ganger at jeg ennå er litt avventende, men jeg begynner å håper, så vidt.... I neste omgang, tenker jeg "Hjelp!" Er det andre med erfaring fra å ha tre små, full jobb og mann som er tidvis borte? Har hatt planer om å trappe ned litt på arb en stund og tror kanskje jeg nå blir tvunget til det. Hvordan får dere andre det til å gå rundt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg har 3 barn fra før av en på 9 år , 5 år og en liten en på 6 måneder er nå 11 + 2 med nr 4 :)

har også en mann som jobber offshore . denne gangen er jeg jo i permisjon men i siste svangerskap jobbet jeg jo fult.

Man har hendene fulle , hadde veldig snille naboer og svigermor som steppet inn når jeg måtte jobbe kveld osv uten dem hadde det nok blitt vanskelig :)

Merker jo nå att jeg har hendene full med 3 barn og den minste på bare 6 måneder men man blir vant til det

Hvis du syns det blir mye stress så hadde jeg bedt om 50 % sykemelding. .

lykke til :)

Skrevet

jepp..."offshore-enke " her og.tidvis forferdlig stressende men som regel går det greit.han har heldigvis fast turnus så vet alltid når han er hjemme og ute.Imorgen er jeg 7 fullgåtte uker og dette er tredjemann.har en gutt på 7 og ei jente på 2 fra før,og jobber ca 60 % for tiden.å ha full jobb hadde jeg ikke klart akkurat nå,har mye kvalme og er forferdelig trøtt.Har du også det??

Skrevet

jeg er også "offshore-enke",min man er dog uten turnus,så er litt sånn plutselig 8 uker vekke,så kan det være en dagstur til aberdeen bare åsså videre.. så er litt sånn utabilt med tanke på failieliv kan man si. men nå har han vert hjemm en uke,og blir hjemme til godt over jul.

jeg er i min 9 uke med vårt første,og har vert sykemeldt i snart to uker blir det vel,pga ekstrem kvalme. så nå er det godt å ha mannen hjemme!! har endelig kanskje funnet medisin dom funker,stemetil,så håper det holder meg oppegående i ukene fremover..

mannen tenker å reise mindre fremover,håper han får det til.. tøft nok å være alene langt fra all slekt som kan stille opp.

Skrevet

Stemetil..??er det mot kvalme alså??gjett om jeg trenger noe som kan hjelpe,blir snart gal av å være kvalm hele tiden..

Skrevet

ja,er den 3dje tablettsorten jeg prøver... tar det verste,sånn at jeg ikke kaster opp,og klarer få i meg litt mat.

Skrevet

Ok,kanskje jeg skulle prøve den:)jeg har tatt afipran,men blir så trøtt av de..,og det er jeg nok av ifra før..:(

Skrevet

ja,både afipran og postafen ble jeg alt for trøtt av,og de funket ikke noe spes på kvalmen.. og jeg ble dårlig i magen.. nå håper keg bare at disse varer så vi får julen i halvn her etterhvert..

Skrevet

Så fint at vi er flere :) Hva er det de sier i Engldang. Misery loves company.... he-he, neida det har absolutt både sine ulemper og fordeler. Før arbeidet min man 5-5, men nå er det 2-4 (og fire uker hjemme) så det hjelper. Du (dere) som har tre fra før og venter den fjerde skulle jeg personlig har gitt en medalje! Bøyer meg i støvet... Til Dipsy: Ja, jeg var superkvalm de tre siste ukene. Men den siste uken ble jeg sykemeldt, nå er jeg helt fin og skal på jobb mandag. Tror nok det er stress som utløser det, men nå er det bare en uke igjen før juleferie. I dag har jeg bakt pepperkaker og vært ute og lekt med mine to. En ting er å gå gravid og ha to fra før når man er "alene" men en annen ting er dette hente og bringe-stresset. Jeg lurer av og til på om det er verdt det. Om jeg bare skulle hatt fri for det meste og vært hjemme og tatt uanna husarbeid og hatt middagen klar. Hadde vel ikke vært så utfordrende etter en tid, men.....

Uansett: Kjekt å høre fra dere!

Skrevet

Min mann er også i nordsjøen i 2-4-turnus. Er 7 uker i morgen og har vært "syk" nesten hele denne uken med kvalme og uten noen energi. Heldigvis er de to vi har fra før så store at de klarer seg stort sett selv.

Denne julen er mannen hjemme og takk og pris for det, hadde ikke blitt mye jul her om han var ute nå... Det må jo gå på et vis, men gleder meg til å være hjemme et år eller to eller tre...og ha tid til å være med på ting og tang på dagtid med ungene, la dem slippe SFO og bare være mamma. I dag gikk jeg glipp av pepperkakehus-laging med ungene og resten av slekten fordi jeg skulle jobbe, og det er ganske sårt syns jeg. Men til neste år, da!!!!

Skrevet

jeg har veldig heldig denne gangen å har ikke vært noe kvalm . sist kastet jeg opp i 7 måneder så denne gangen merker jeg faktisk ikke noe til att jeg er gravid i det hele tatt . rart hvor forskjellig svangerskap kan være :)

til dere som er kvalme håper jeg det slipper snart . det er i hvertfall slitsomt å være helt alene i lengre perioder når man er kvalm

Veldig koselig att du vil gi meg en medalje hehe når man står midt oppi det så er det bare sånn . Syns faktisk ikke det er så stor forskjell fra 2 ril 3 . men gruer meg litt til å gå opp til 4 hehe spesielt med 2 under 1 år :) men skal nok gå det også.

ønsker dere en god jul .

koselig att det er flere av oss :)

Skrevet

For og ikke høres ut som jernkvinne må jeg jo si att jeg har en super svigermor og naboer som har stilt opp hvis jeg har trengt hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...