Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 hvis 9-åringen plutselig får en psykisk knekk og man finner ut at det er fordi hun har blitt mobbet daglig i over et år uten at noen har sett det??? Hilsen verdens dårligste mor
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Du puster du inn og ut. Snakker med jenta og får vite hva som har skjedd. Om det er på skolen, kontakter du lærer, rektor, foreldre og snakker med dem om dette. Slikt skal ikke foregå, og nå når dette er oppdaget har dere en mulighet til å stoppe dette.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Du er på ingen måte verdens dårligste mor... Mange barn tør ikke fortelle at de blir mobbet fordi de skammer seg, og tror at det er deres feil. På mange barn ser man en adferdsendring, men ikke på alle. Det du kan gjøre er å snakke masse med barnet ditt. Hva har de mobbet han for? Hvorfor har han ikke spurt om hjelp? Snakk med både han og skolen...finn felles "plan" for å løse dette problemet. På noen skoler er mobbing et stort problem, og har lite å gjøre med barnet ditt. vær der for han, og fortell han at du ikke viste dette her, men at du vil hjelpe...og at du er veldig glad for at han delte dette med deg nå. Ikke bebreid han for å holde det skyld... sosiallærer på skoler har også mange tips og råd om hvordan man best mulig kan håndtere dette her, og ikke minst hjelpe barnet til å håndtere dette problemet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå