Februar-glede!!! Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Hvis man får bekreftet at man har seteleie er det vanlig at de planlegger keisersnitt da eller prøver de å snu ungen før fødsel? Noen som vet? Jeg imbiller meg at snuppa ligger med rumpa ned og hodet opp. Nå kjenner jeg alle bekymringene begynner å komme....
Fire småtroll Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 På sykehuset her prøver de å vende babyen, om det ikke går må man ha ultralyd for å sjekke størrelsen på babyen. Er babyen over 4 kilo blir det alltid keisersnitt, men er den mindre enn det blir det samtale med gynekolog om hvilken løsning man skal velge. De ser også på størrelsen på bekkenet ditt og historien din. Jeg som har hatt to tilfeller med fastisittende skuldre i vanlig hodeleie hadde aldri fått føde vaginalt med seteleie, men har du en uproblematisk fødsel bak deg vil de gjerne du skal føde vaginalt, men de tvinger deg ikke til det. Du bestemmer i stor grad selv.. Ungen kan snu seg ganske lenge da, eldste min snudde seg selv i uke 35-36 han. Uansett må du ikke bekymre deg så mye, du får oppfølging og samtaler, du skal se det går helt fint. Jeg må ha keisersnitt selv denne gangen og gruer meg sinnsykt, er jo ikke sånn jeg vil ha det. Men må prøve å se positivt på det, tryggheten til barnet er viktigere enn min angst for en oprasjon. Jeg må bare bite i meg bekymringene mine og satse på at de vet hva de gjør på sykehuset. Det går sikkert bra. Lykke til!
Februar-glede!!! Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 Takk for betryggende svar:-) Kjente jeg ble litt roligere nå! Vi skal til jordmor på onsdag så da får vi se hva hun sier. Masse lykke til med kisersnittet!!!
Gjest Tale30 Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Du må også huske at vendingsforsøk er helt frivillig. Jeg ville ikke gjennomføre dette. Sett deg litt inn i hva et slikt forsøk innebærer slik at du er forberedt. Det var litt mer omfattende enn jeg trodde nemlig, og jeg tror at jeg ville ha blitt litt satt ut hvos jeg kom til vending uten å vite noe om det på forhånd. Legene er kjempeflinke, og for mange så fungerer dette kjempebra. Min jordmor trodde at det ikke var det beste for meg fordi magen min blir steinhard av kynnere med en gang de prøver å trykke på den.. de klarer nesten ikke å sjekke leie engang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå