Gå til innhold

da var Lille gutt her.... (intens jobbing) Langt.........


November nurk, i Desember

Anbefalte innlegg

Vi ble sendt innom ahus på fredagen til ul. Og mulig i gangsetting. Ble sendt hjem igjen med ny time. Kl.08.00 Den 8.12.(UL termin 25.NOV) Så regnet med å kanskje få satt inn "sånn ballong" Og sendt hjem. Men fikk beskjed om 2 cm åpning. Og sendt opp på fødeobs. Skulle få piller. Kunne ta et par dager der også fikk jeg beskjed om.

Men der ble det registrert drøye 3 cm. Og turen gikk etter 30 min ned på føden. Hvor de satte på elektrode på babyens hode. Og tok vannet kl11.00. Lå mer eller mindre å ventet på at det skulle bryte løs. Kl 12 satte de drypp for at riene skulle bli mer effekive. Og så var helvete i gang. Hadde en del vondt i ryggen, så da fikk jeg saltvann. Sykt vondt. Men verdt det. For fikk det i 4 omganger. Lindret godt. Så fikk a mor en fyll. Lystgass tok toppene bra. Fikk litt klaus av den de første dragene. Men vi ble gode venner til slutt.

Fikk beskjed om at epudural var noe jeg burde tenke på. Så ble med på den. Men når de skulle sjekke åpningen føre den ble satt i gang hadde jeg 8cm. Og for liten tid igjen.

Barnet satt ennå for høyt i bekkenet. Også hadde jeg en foster svulst pga vanne ble tatt. Så når trykke trangen kom fikk jeg ikke lov. Så lå å ventet uten å få lov å trykke i ca 3 timer. Så kom fødsels overlegen (eller hva det var inn) fikk overstyrt jordmor litt. Og det var tid for pressing. Siden lillen fortsatt satt langt opp ble det vakum til hjelp. Og inn kom ennå en Lege. Og etter mye jobbing ble det usikkert om jeg skulle klare dette. Og pga vakumet To leger, en jordmor. to barneleger, en student, skiftansvarlig jordmor, og barnepleier. Hjelpe meg skjønte jo ingenting. Så gikk foster lyden ned. Og ting måtte skje. Da på et press klippet de meg. Noe de egentlig ikke praktiserer lenger. Men da på to trykk kom han ut. Kl 20.05. 4920g og 53cm lang. Odentlig kraft kar. Mamma stakkars syddes i 1 1/2t. Og mistet ca 800ml blod. Så vil kalde meg pumpa. Lå på føden til 04.00 pga lavt blodsukker, og lav temp hos babyen.

 

Takk for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk.

Håper jeg ikke skremte noen.

Smerten er vel verdt det. Og lover at dere stort sett glemmer fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...