elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Hvor mye må dere betale for hel/halv plass - og hva er inkl da? ( mat, frukt, bleier osv..) Skatter dagmammaen? ( koster vel som regel litt mer da?) Og hvor gammel var ungen da h*n begynte hos dagmamma? Hvilke regler har dere for betaling hvis barnet/dagmammaen er syk? Sitter og funderer på hva jeg skal gjøre når min perm tid er over, og hvis vi ikke får barnehageplass. Og hva jeg evt må regne med å betale for dagmamma i Stavanger omr. Evt om jeg skal vurdere å være dagmamma selv
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Jeg hadde dagmamma til eldste til hun var 2,5 , da begynte hun i bhg. Og skal ha minsta der også når jeg må begynne å jobbe, regner med vi har henne der til hun er 2, 5 hun også. Eldsta begynte der når pappaen var ferdig i permisjon, da var hun rundt året, det samme blir det med minsta. Hun er hvit dagmamma. Betalte vel ca 40 kr timen om jeg ikke husker heeelt feil?? Bleier og matpakke hadde vi med og melk og annen drikke fikk hun der. Dagmammaen var aldri syk når eldste gikk der, men vi hadde avtale om at om hun ble syk, betaler vi ikke, men om ungen min er syk, betaler vi. elsv om hun som oftest ikke tok betalt da likevel. snille damen:)
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Min datter gikk bare hos dagmammaen i 3 uker siden hun fikk bhg plass. -Hun tok 4500 kr i mnd og da var mat, drikke og bleier inkludert i prisen. Hun jobbet svart, min datter var 15 mnd da hun begynte hos dagmammaen
LisaColli Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 snuppa hadde dagmamma inntil nylig, vi gav henne 5000,- i mnd. hadde med egne bleier, fikk all mat der. hadde "full plass", men pga arbeidstiden min var hun ikke der så mye som hver dag. samme betaling selv om noen var syk. begynte hos henne da hun var 1,5 år, pga at vi ikke fikk bhgplass. dagmammaen var svart. eller jobbet svart da, hehe.
tvkrus Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Jeg har vært dagmamma , anbefaler å skrive konterakt hvor dere blir enige om pris , hva du skal ha med mat og bleier, hvilken dag dere betale , hva gjøre ved sykdom eller anen grun til ikke barnet kommer ( jeg tok ikke bet. hvis jeg var syk ,men hvis barnet var syk eller borte uten det hadde blit varslet 2-3 dager i forveien) jeg har altid vært hvitt skatteregler se her http://www.skatteetaten.no/Templates/Brosjyre.aspx?id=7299&chapter=7300&epslanguage=NO jeg tokk 200 pr dag, den yngste jeg har passet begynt da h*n var 8 -9mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå