Gå til innhold

svangerskapskvalme, Postafen????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen her en dag, fordi jeg har en svangerskapskvalme som er så intens og varer døgnet rundt. Og de pillene hun skrev ut til meg da, var postafen? altså reisesyketabeletter.. Jeg syns dette hørtes litt rart ut, så har ikke turt å ta noen enda jeg.

Ei vennine av meg som nettopp har gått gravid tok en sånn da hun var på en fergetur og ble båtsyk, da hun fortalte leger på sykehuset at hun hadde tatt det, så fikk hun streng beskjed om å aldri ta det igjen. :s

Noen som har fått like, eller har noen erfaringer m dette i det hele tatt?

Hilsen fortvila gravid jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

postafen??!! nei guri malla det har jeg aldri hørt om.. jeg er pendler å spurte på apoteket om det var mulig å ta for været var så dårlig,å hun sa: nei,det ville jeg nok ikke ha gjort da er det kun under spesielle omstendigheter og i nøye samråd med lege. spesielt ikke i begynnelsen av svangerskapet. Selv har jeg fått primperan som virker bra,men unngår det om mulig. Både lege og apotek foreslo ingefær ,akupunktur og andre hjelpemidler foran alt av medikamenter. da er det nok opp til hver og enkel og anse situasjonen og hvor mye man tåler.. håper kvalmen din går naturlig over av seg selv. Det er andre gode tips i stedet som poastafen iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lest litt om dette. Det er endel leger som ikke er like informert om den nyeste forskningen rundt svangerskapskvalme. Det er gjort forskning på ulike kvalmestillende. Det jeg er mest kjent med er Afipran. Det er det forsket mye på. Postafen kan du lese om i felleskatalogen. Der står det at du bør veie opp fordelene ved å bruke det nøye da det kan være usikkerhet om skadevirkning. Men små doser skal være anbefalt hvis du bruker det. Små doser tenker jeg da vil si en halv 25mg tlb. Er desverre ikke så mye som hjelper mot kvalmen. Afipran hjelper litt, men blir ikke borte. En venninne av meg forsøkte akupunktur. Det hjalp henne til å få litt mindre kvalme.

Jeg vil anbefale deg å heller gå tilbake til legen din å forhøre deg grundig rundt dette. Den tryggheten du søker bør du hente hos legen.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...