Gå til innhold

noen som har peil på puls og feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min har 40 i feber og høy puls (150 i minuttet), og lett uregelmessig. Puster raskt og korte åndedrett. han har fått penicillin, og vært hos legen i dag, men lurer på om jeg skal ringe legevakt igjen. har gitt febernedsettende. spørsmålet er...er dette normalt ved høy feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri lagt merke til at pusten til gutten min har endret seg noe særlig selv om han har hatt høy feber, så jeg ville nok ringt (kan hende det er normalt for andre barn da:) ) Ønsker god bedring:)

Skrevet

Du skriver ikke hvor gammel gutten din er... Nyfødte får gjerne litt raskere puls ved feber.

Hadde kontaktet lege hvis ikke febernedsettende fungerer. Hva har du gitt og hvor mye? Hvor lenge siden? Bør virke etter ca 30-40 minutter...

Skrevet

han har to. har streptokokker. ga paracet for snart 10 min siden. gitt standard stikkpille. den i sølvpapir

Skrevet

han ER to:-)

Skrevet

Ja, mine har hatt dei same tinga ved feber. Ein høyrer betre at dei pustar, det "bråkar" litt meir enn vanleg. Og hjertet(pulsen) er litt hurtigare.

Ved febernedsettande sa legen at det er nok at temperaturen synk ei 1/2 grad. Då virkar det.

Skrevet

Tenkte på ein ting til; hugs at pust og blod er ein del av nedkjølingsmekanismen i kroppen, i tillegg til svette. Når ein er varm, så vil desse tinga øke i frekvens, i forsøk på avkjøling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...