Harald Ripultfør Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 I begynnelsen brukte jeg alltid sånne papirkluer som jeg vetet under springen. Så etterhvert begynnte jeg med våtservietter da dette var enklere når vi var mere ute osv og ikke hadde vann tilgjengelig. Vaske stumpen under vasken gjør jeg av og til, men pappa'n syns det var så utrolig uhygienisk pga bæsjen havner i vasken, så da gjorde jeg ikke det lenger.. Og desutten er det noe med anatomien eller noe til lille snuppa som gjør at hun nesten alltid får avføring inn mellom kjønnsleppene. Jeg MÅ jo vaske bort den bæsjen, Men når jeg skal vaske hun mellom kjønnsleppene så hyler hun og skriker, og kniper igjen beina alt hun kan. Jeg syns det er et mareritt å vaske henne der, for det er ikke noe hyggelig når hun stritter så imot. Jeg kan ikke se at hun er noe sår der eller noe, og det har vært sånn siden jeg kan huske (at hun proteserer så fort jeg kommer nær der) Tenkte kanskje det har noe med våtserviettene å gjøre? at det svir eller noe sånnt? Kanskje jeg skal begynne med de papirklutene igjen.. Noen andre som har liknende erfaringer?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 vi bruker våtserviett eller tørrserviett som er vetet i vann/olje for å ta det grøvste. er vi hjemme tar vi en klut etterpå, fordi noe av bæsjen henger sann fast i huden. skyller godt etterpå. er vi ute er det kunn våtservietter på alt.
~sjiraff~ Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Vi bruker Mesoft kompresser. Myke og gode. Væter de med vann og av og til litt olje om bæsjen sitter hardt.
Mille** Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Jeg har brukt tørrservietter som jeg våter med vann, snuppa tåler ikke våtservietter. Kan være det svir på snuppa di ja, at det er derfor hun hyler?
Brenda med 2 ute Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Tørrservietter og vann, så tørrservietter med vann og såpe. Så stumpen under springen for skylling.... Etter det tørke tørke tørke og så litt A-derma creme om hun har blitt sår.
Marsipan❤grisen Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Jeg bruker våtservietter for å få bort det værste og vasker over med klut etterpå. Mellom kjønnsleppene klapper jeg bare forsiktig med en klut med vann. Tar kluten forsiktig borti, så får jeg med meg den bæsjen som har kommet mellom der. Hun reagerer ikke noe på at jeg gjør det, men har aldri brukt våtservietter mellom kjønnsleppene. Bare rent vann.
Tante Bassa Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Prøv å vaske deg selv med våtserviettene og kjenn om det svir. Jeg prøvde det og synes det var ubehagelig, så det er ikke utenkelig at det er derfor barnet ditt skriker.
miss_chica Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 kanskje fordi våtserviettene er kaldere enn hennes kroppstemperatur så hun syns det er ubehaglig? vi bruker alltid våtservietter først, og så vasker vi han i vasken etterpå for hygienens skyld. vasken er uhygiensiks uansett, og en rumpe vaska med våtservietter kan da ikke være sååå skitten =)
Alba44 Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 Vi bruker først Mesoft og så gasklut. Begge deler med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå