Gå til innhold

Endelig i bedre form!! Å så skjedd dette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i flere uker vært ganske dårlig... ufattelig svimmel, dundrende huepine hele dagen, og nesten ikke klart og så oppreist uten at karrusellen starter for fullt!!

men i går og idag har jeg følt meg veldig bra og i super form!! Så idag dro jeg og ei vennine ut for og handle inn de siste julegavene!! Da vi sto i kø for og få oss noe mat på BigBite,ble jeg ufattelig svimmel igjen.. og på 1,2,3 deiset jeg i bakken så det sang!! så da vart det en kjapp tur på legevakten, og det viste seg at jeg har et alt for lavt blodtrykk!! og når blodsukkeret mitt i tillegg da var lavt, resulterte det i besvimelse! 99/78 var blodtrykket mitt på når vi kom til legen! og det var en time etter jeg besvimte... for en uke siden var det på 121/80... så nå har jeg fått streng beskjed om og være sofagris en periode..... kJeDeLiG da!!! noe som plager meg for jeg har jo så mye og gjøre før jul!!!!!! alt for mye!!!!

huff.. måtte bare legge inn et lite klage innlegg... lette litt på trykket!!

føler meg så nyttesløs og udugelig om dagen.. stakar sambo da som jobber og sliter mens jeg bare sitter her..! syns litt synd på han altså..! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da..!! Skal ikke være greit!

Har nesten samme problem..endelig kvitt den verste kvalmen og fått litt energi..men neida for to uker siden kom bekkenløsningen vettu!! Noe så til de grader,har så vondt at jeg ikke klarer å verken gå eller stå i kveld,etter en tøff dag på jobb!! Håper det kommer seg litt over natten for skal på jobb imorgen også...Monday blir det legen på meg tenker jeg..helt grusomt!!Klarer i allefall ikke å gå i jobb fast akkurat nå!

Men er kjempe trasig nå rett før jul når det er så mye en sku gjort!

Men viktig du holder blodsukkeret ditt oppe på normalt nivå (5-7) Nå når du er gravid...ikke sluntre unna måltidene...bedre med ett kjapt lite måltid enn ingenting ;o) Og drikk maaasse vann for å øke væske mengden i kroppen! Samt pass på at du får i deg litt salter,slik at det blir balanse mellom salt og søtt ;o)

Merkelig at BT ditt har sunket så mye på bare en uke...en sku nesten tro at du har vert plaget med dette en stund i og med at svimmelhet og hodepine er klassiske eksempler på for lavt BT...! 121/80 er jo ett glimrende BT..men dersom du evt har kavet eller stresset litt kort tid innen det ble målt sisst kan dette ha gidd høyere svar enn det til vanlig har vert??! Uff ble mye "pekefinger" nå,men ta vare på deg selv!! Mannfolka lider ingen nød ser du,de har godt av å svinge seg litt de også ;o) Du får tidsnok tatt det igjenn uansett! Pluss med tanke på hva vi kvinner går igjennom for å sette ett barn til verden,har menn det stort sett veldig greit..;o)

Skrevet

Lotteliten85

å det var et godt svar og få tilbake altså!! føler med deg når det gjelder bekkenløsninga!! sleit med det i forje sv.skap jeg oxo! har takk gud ikke merket så alt for mye til det ennå!! men hvordan veit jeg nivået på blodsukkeret? er det noe apparat jeg kan kjøpe for det? jeg veit jeg er ganske fæl til og sluntre unna måltider, for har liom ikke lyst på no..! spess ikke det som er hjemme!! kjent fenomen det der tro..! jeg drikker mye farris da, så tror jeg er flink til og få i meg væske og litt salter der ihvertfall..! kan godt hende at blodtrykket var såpass bra sist fordi jeg var litt stressa ja... vi skulle ta blodprøver rett etterpå, og jeg er livredd for nåler, så kjente meg veldig urolig akkurat da..! blir ikke svimmelheten noe bedre til mandag, skal jeg til fastlegen en tur for og finne ut mer..!! Men tar for "pekefingeren"!! tror alle trenger den iblandt..! ;)

Skrevet

Hei hei ;o) Håper du slipper unna så lenge som mulig! Men kvidde meg så mye til å gå på jobb idag,at jeg faktisk fikk en ganske fin dag! Tålig bra ;o) Hehe blir sånn når en ser for seg det verste kan bare bli bedre da! Så hjelper det seff å være nok folk på jobb også ;o)

Hmm ja de selger vel apparater på apoteket som er enkle å greie å bruke..men tror strengt talt ikke det er nødvendig å innvestere i ett slikt! Mistenker at de er veldig dyre,å så lenge du ikke har diabetes,å kroppen din klarer å regulere blodsukkeret fint så er ikke det nødvendig.

Det enkle er ofte det beste. Sluntrer du unna måltider er det helt normalt å få lavt blodsukker..får ikke kroppen tilført glukose(sukker,ikke nødvendigvis bokstavelig talt..så tenk på mat generellt) må den ta i fra lagrene,å dette må i tillegg omformes før det kan brukes for å øke blodsukkeret. Sluntrer en mye unna måltider,er det kansje ikke så mye å gå på i lagrene heller! Enkel løsning på problemet er derfor :kutt ut unna sluntringen!! ;o) Unn deg heller det du måtte ha lyst på..små mellom måltider som en frukt,en liten yougurt,musli,nøtter...eller vist ikke du føler for å være så sunn noe annet godt du liker som frister det gjør underverker!! Hehe vet det ikke er lett,en har som regel aldri lyst på noe av det kjedelige en har hjemme..! Men prøv å tenk at det er viktig for helsen til deg og barnet..og det er tross alt ikke noe kjekt å bli dårlig heller ;o)

Men bra du er flink å drikke masse da ;o)

Jeg unner meg dyre bakeri brød og ekstra godt pålegg om dagene,lettere å få ned.

Du får ta deg en tur til legen å få en kontroll måling på BT og noen gode råd..Bt synker jo naturlig litt når en er gravid fordi en må fordele blodet på større område! Men en god huske regel er at overtrykket ska være tre-sifret og undertrykket to-sifret..dette gjelder vel under graviditet også vil jeg tro.

Hehe jeg har kjempe nåle-skrekk også,kjenner pulsen øker og svetten pippler bare jeg tenker på det!! Uff uff

Skal bare se alt er i skjønneste orden med deg og den lille ;o)

Håper det i alle fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...