Gjest Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Etter at jeg ble voksen har nyttårsaften liksom blitt et antiklimaks på hele jula for meg. Alltid gledet meg og sett fram til julaften, men nyttårsaften spiller liten rolle egentlig. Vært koselig de gangene vi har feiret med venner, er ikke det, men kunne like gjerne vært en hvilken som helst annen kveld (med noe mer smell og bråk ved midnatt:)). Når Krabbelure blir eldre håper jeg at jeg føler annerledes sånn at vi kan finne en egen fin tradisjon på nyttårsaften med ham. Ake kjelke eller lage et lite bål i snøen å drikke kakao rundt eller noe.... Hva med dere, hvor mye gjør dere ut av nyttårsaften?
blond Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Vi pynter oss litt, har stjerneskudd på terrassen og litt "finere" middag enn ellers. Utenom det skjer det lite.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 De 2 første nyttårsaftenene til eldste dro jeg på han yttertøy, la han i vogna og dro ut på besøk midt på natta, han sov og enset ikke noe. Alle lillemors nyttårsaftner har vi feiret hjemme hos oss, vi har da innvitert mine foreldre og søsken på sen middag og innvitert tante, onkel og søskenebarn på kaker og kaffe og å sende opp raketter med oss. Har vært koselig det. I år skal jeg jobbe sent på nyttårsaften, så jeg er spennt på hvordan det blir i år. Jeg er ferdig 23.15 da.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Ja, så pynter vi oss, og sender raketter og har stjerneskudd. pleier å gå ut tidlig på kvelden å sende opp litt med lillemor. Hun har hittil sovet ved midnatt, men får se hvordan det blir i år. Om hun får seg en times strekk på dagtid holder hun sikkert ut til midnatt.
Gjest Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Har familie så langt unna og ikke nok rom til å huse alle sammen Kanskje vi kan be noen venner til tidlig middag i år...det var jo en tanke. Du får jo fremdeles med det viktigste med kvelden da Er det forresten sånn at det ikke blir lov å sende opp sånne "pinneraketter" noen steder i år? Ikke i organiserte former på torget engang?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Ja, tror det har gått gjennom at det ikke er lov å sende opp raketter med styrepinne. Helt greit for meg, jeg liker ikke raketter uansett, og håper egentlig på et forbud, selv om det nok kan bli kjedelig.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Vi feirer med venner. Pinnekjøtt den dagen akkurat som julaften. Pynter oss med fin klær. Spiser. Koser oss med barna. Sender opp litt raketter så de får se og har stjerneskudd. Så legger de seg. Og vi voksne har spillekveld. Har noen år vekt barna å tatt de med til byen for å se felles rakett oppsending. Gleder meg veldig til nyttårsaften:)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Nyttårsaften har jeg aldri hatt som en kjempe dag - alltid vært oppskrytt spør du meg.. ) I fjor var vi bare hjemme alene mann, sønnen og jeg. Koselig det, sønnen la seg til vanlig tid, vi hadde fondue etter at han var i seng. I år ha vi snakket om å enten reise til svigers en tur, da blir det nok kalkun med tilbehør eller så kanskje vi inviterer broren til mannen med familie - da blir det kanskje koldtbord med rester fra jula.. )
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 nyttårsaften er koselig...pynter oss, og i motsettning til juleaften, så kommer det også mange venner hit....har som regel kalkun og waldorfsalat, og noen ganger stående buffè.... brenner fakler, stjerneskudd, og sender opp noen få raketter:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå