Gå til innhold

Lurer på hva besteforeldrene har kjøpt til lille Sniff.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å si gjentatte ganger at han er så liten ennå at å kjøpe leker blir litt tullete. Han kommer jo sikkert til å ha mer glede av pappeskene enn selve lekene....

Håper de har hørt på meg og gir ham penger på konto eller noen av de tingene jeg har sagt at han TRENGER.

Han er første barnebarnet så alle i familien er helt koko :) Koselig det altså, men mor i huset håper poden skal unngå å bli et bortskjemt lite monster som svømmer i ting og stæsj.

Vet jeg høres ut som en fryktelig kontrollfreak og at det er opp til oss å prente inn i ham å verdsette annet en materielle ting, men hvorfor gjøre ting vanskeligere for oss selv da?

Vet ikke helt hva jeg ville med innlegget....litt bekymret over alle de digre gavene som står på gjesterommet bare :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme holdning som deg. Min mor er verst og jeg har brukt mye tid på å gjentatte ganger fortelle henne at vi ikke ønsker oss mange TING, at vi ikke har plass til alt mulig. Det begynner å nå inn til henne. Barna våre er ikke opptatt av ting, mye mindre enn andre barn vi kjenner, de er mer opptatt av samværet enn av tingene.

Skjønner deg godt, jeg.

Skrevet

Takk for støtten :) Hjelper ikke at far går med stjerner i øynene og gleder seg til å kjøpe diverse motoriserte leker og duppedingser han og arvingen kan kose seg med sammen...

Sukk, er meg mot røkla :(

Skrevet

Du er ikke alene. Jenta her får så sykt mange gaver fra farmora at det ikke er gøy engang. Halvparten av tingene hun får står jo bare å støver ned på kontoret, for vi vil ikke ha hele stua stappa full av leker heller.

Vi skriver en detaljert ønskeliste med ting vi syns hun trenger som klær og akebrett å slikt, men nei da... Små (og store) bråkete duppedingser som blir ødelagt etter to min. Det er gavene hun får. Håpløst.

Skrevet

hmmm.....heldige dere er som har besteforeldre som kjøper ting til barna..... mine barn har ingen de:(

Skrevet

Må jo innrømme at det er et lite luksusproblem ja kanskje...

Skrevet

Vi har en besteforelder som liker å overdrive og jeg synes det er unødvendig, men ser at det gleder å gi, så da tar vi i mot selv om vi forsøker å begrense det. Er begrenset hvor mange ting vi trenger og bøker kan lånes på biblioteket, men men...

Skrevet

Vel, vi har en bestemor som ikke gidder å kjøpe noe av det han ønsker seg, så jeg ville heller hatt deres luksus problem. I fjor fikk han en stygg brun skjorte og det var det.... Ikke det at hun bør gi mye, men hadde jo vært koselig med noe han kommer til å bruke... Eller en liten lekebil i stedet... Han slang den bare fra seg og begynte på neste gave, og dermed ble bestemor sint og sa at han var utaknemlig fordi han likte skiene han fikk av de andre besteforeldrene mer... (Det skal sier at guttungen ikke var mer enn 2 år og det sier seg kanskje selv at han ikke er like intr i en brun skjorte som ny spennende ski...)

Skrevet

Uff, hørtes ikke noe kos ut nei.

Vet det er et luksusproblem vi har og at en kanskje må regne med såpass når det er første barnebarn og oldebarn på begge sider av familien. Men er litt redd han skal slutte å glede seg over å få ting til slutt...halve gleden er jo forventninen da, og det er sunt for unger å måtte vente innimellom. Ikke venne seg til at det å gå til en av besteforeldrene med bambiøyne umiddelbart skal resultere i en ny dings...som selvfølgelig er poppis i 10 min før det er neste greie som han "må ha".

Jaja, kanskje jeg tar sorgene på forskudd, jeg vet jo tross alt ikke hva de har kjøpt til ham ennå. Mulig de bare har pakket en pekebok inn i en kjempeeske, skjønt jeg tviler ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...