Gå til innhold

Tror jeg må på do, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er to dager unna termin - og teller ned som en gærning... For ikke å snakke om at jeg leter etter tegn på at noe kan være på gang. Men foreløpig ingenting. Det jeg derimot merker er en følelse av at jeg virkelig må på do - men når jeg kommer meg dit klarer jeg ikke "å få noe ut". Noen andre som har opplevd dette? Normalt?

Vurderer å starte med alle kjerringrådene - vann med kanel, varm melk med smør, sex, klystér - men er usikker på hvor mye det har for seg. Babyen kommer vel når den er klar uansett hvor mye kanel jeg får i meg... Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde skikkelig bæsjetrang i 2 dager før forrige fødsel begynte. Sprang på do som en idiot, men det var ikke noe der. Så jeg trodde jeg hadde forstoppelse, men det var babyen som presset på he he. Men det skjønte jeg ikke da:-))

Skrevet

Jeg kan sjokkere deg med at jeg holdt på hele mandags natt 15.september-16.september med denne bæsjetrangen å skjønte ingenting..Trodde det var pga fårikålen mamma lagde mandagen.

Vi skulle på vanlig kontroll tirsdag 16 sept kl.08.30 å jeg gjorde ikke annet enn å gå oppreist gjennom denne bæsjetrangen som kom å gikk en del..(har vært vandt med utallige netter å dager med kynnere å falske rier)

Jeg fortalte dette til min jordmor å hun flirte å sjekka meg...DU skal rett på føden du sa hun...3 cm åpning å sammentrekninger.

Klokka 18.30 tirsdag 16.sept var hun ute...

Eneste jeg merka i begynnelsen var denne bæsjetrangen men ingenting kom ut.

Skrevet

Hva man lærer her på BIM!!! Bæsjetrang kan altså være tegn på at fødselen er i gang? WOW! Jeg hadde vel trodd det var forstoppelse, og tatt noe klyster, laktulose eller noe sånt for å fikse det... hehe, tror jeg skal være ekstra forsiktig heretter!

Skrevet

Heisann, denne trangen til å løpe på do skyldes det lille hodet som presser nedover, helt enkelt den lille som har skrudd hodet sitt godt og langt ned i bekkenet ditt slik at h*n presser på en nerve der nede som gir signal til hjernen om at nå er det "stor-arbeid" på gang, men i virkeligheten er det bebyen som presser på og derfor kommer intet ut..

Tror nok du vil ha en liten her etterhvert, men dette presset er ikke ensbetydende med at fødselen er i umiddelbar nærhet, noen kan gå med denne følelsen ett par uker også.

Lykke til!

Skrevet

jeg har 18 dager til termin. å jeg kjenner det av og til. spess visst jeg har sittet lenge å så reiser meg for å gå.. da presser det skikkelig, men ikke såpass at jeg løper på do.

hun ligger veldig langt nede nå. men det kan hun gjøre frem til termin hehe.. jeg har ingen hast. skal nemlig sove så masse jeg kan før hun kommer. ikke gjøre noe jeg ikke MÅ. veldig greit når en faktisk kan.

i skrivende stund så kjenner jeg det baki der hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...