Gå til innhold

alenemor og overgangsstønad.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg med noen gode råd. Jeg er alenemor til ei jente på 17 mnd. Jeg og faren hennes har et veldig godt forhold, men vi klarer ikke bo sammen. skal si vi har prød mang en gang, men det funker ikke. Nå viser det seg at jeg er gravid med samme far som til dattera mi? Hva skal jeg gjøre i forhold til trygdekontor og overgangsstønad? det ser jo ut som om jeg prøver å tilegne meg stønad som ikke er meg rettmessig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Håper på gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har skjedd før i historien. vær ærlig, og legg kortene på bordet, så går det sikkert fint (har ihvertfall aldri hørt om at det ikke har gått fint)

 

Skrevet

Jeg har vært i den situasjonen;)

 

Bare forklar at det var et lite uhell, og at du ikke kommer til å ta abort. Du og BF kan ikke bli sammen, men det har vært litt frem og tilbake. Og enden på det blir et barn.

 

De kommer nok til å sjekke litt ekstra på det at du er alene. Men det går greit, det.

 

Men du får nok 3 nye år med OS:)

  • 10 måneder senere...
Skrevet

Er også havnet i denne situasjonen :/ Hva er det de skal sjekke da? Og når hvet jeg at de kommer?

Skrevet

Er nå i uke 30 og har enda ikke fortalt det til nav. Står som arbeidssøker og har gjort alt jeg har kunnet for å få meg en jobb, slik jeg skulle slippe enda 3år med OS. Jeg har en som blir 3 i mai, så da er det egentlig slutt med OS for meg, men siden jeg nå er gravid igjen og venter i januar må jeg "på den igjen". (som jeg helst ville ha sluppet) Synes det er pinlig å gå ned å prate med dem på nav og fortelle at jeg venter et nytt barn med samme BF, føler meg ganske dum. :/ Er utrolg redd for at de ikke skal tro at det ikke var ment slik, og at jeg ikke får mer støtte fra dem. Da har vi null peng å leve for. Huff, synes dette er vanskelig.

Skrevet

Dette har jeg vært igjennom. Jeg bare forklarte det som det var; et lite "arbeidsuhell";) Det var jo ikke sexen som var grunnen til at det ble slutt, for å si det sånn. Det var å leve sammen, og klare alt som følger med det som aldri har fungert. Sexen var super, den. Akkurat den savner jeg faktisk enda, flere år etter......

 

Du søker på nytt om overgangsstønad og skal ha ny periode for det nye barnet:)

Skrevet

Ok, mange takk :) Må jeg inn å snakke med dem da? Eller bare søke på nytt når den eldste fyller året? Gruer meg fælt til å måtte prate med dem, føler de ser ned på meg fordi jeg liksom ikke klarer å "få kontroll på livet", om du skjønner hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...