Gå til innhold

Kan man gi 2 fluortabeletter om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min nekter å pusse tennene, Så må lokke med flurtabelette. I dag gav eg han en i dag tidlig og en før han la seg,

Kan ikke tenke meg at det er noe bra, men noen andre som må gjøre det sånn?

Håper på svar og tips til tannpuss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannpuss må gjøres med makt om barnet ikke vil - fær eller siden gir de seg når de skjønner det ikke hjelper å stritte imot.

Skal du gi to fluor om dagen kan du jo bare kjøpe tbl med halv dosering.

Skrevet

Kan gi to stk når de er over to år, mener jeg, Det er slik fluor for barn? De er jo svakere enn de andre.

Skrevet

Det kommer ann på hvor gammel han er. 0,25 mg er vel den minste og de skal først ha 0,5 mg fra 3 års alder.

Vi har heldigvis at lite problemer med tannpussen her. Men har nok hatt noen tvangspusse runder da snuppa var yngre.

Skrevet

En skal ikke gi for mye fluor, og jeg hadde ikke systematisk gitt for mye hver dag. Våre får fluor etter tannpuss. Hva med noe annet da? En tyggis etter morgenpuss eller vitamintablett som smaker godt? Klistermerkeskjema?

Skrevet

Ein skal ikkje ha for mykje fluor, heller, for det kan vere skadeleg den vegen, også.

Tannpuss er tvang, det, om ungen ikkje vil. Eg har gjort det mange gangar, og det kan sikkert høyrast ut som mishandling. Men det er berre ein forbanna og sint unge som hyler fordi han ikkje får vilja si;) Det er langt frå vondt, men kan nok vere ubehagelig når ungen lagar det vanskeleg.

Tannpuss er noko ungar må lære at ein berre må, der er ikkje valg.

Skrevet

Kjøp en pilledeler på apoteket, og del tabletten i to. :)

Skrevet

Jeg går ut ifra at du har prøvd å synge, tulle og tøyse.... Her må vi av og til bare få det unnagjort, og holder da hendene hans under armen vår mens han sitter på fanget vårt. Og så pusser vi i vei.

For mye fluor er ikke bra. Dele tabletten i to?

Skrevet

rett som sjiraff <3 sier, 0.5 når de er over 3 år, men om en ikke pusser tennene, så får han jo ikke i seg den fluoren der, da.

Skrevet

Han er bare 1 1/2 år får de svakeste tror det e 0,25 :) Takk for tips om å gi noe annet:) Han får også de vitamin bjørnene så kan vell heller få en sånn om morningen:)

Takk for svar:)

Skrevet

Ville bare informere deg om at vitaminbjørnene også er fra 3 år, i hvertfall de vi har kjøpt i dagligvarebutikken.

Skrevet

Vitaminbjørnene inneholder kunstig søtning, som ikke anbefales til barn under tre år!

Skrevet

Åhh Det viste jeg ikke :/ Takk for info

Skrevet

ikke for å være frekk, men utenpå vitaminbjørnene står det faktisk at det ikke er anbefalt for barn under 4 år.. Ville begynt å lese utenpå boksene før jeg gir barnet noe, dersom jeg var deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...