2 små orkaner Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 "Synger høyt": Nu bæres lyset frem stolt på din krone. Rundt om i hus og hjem sangen skal tone. Nu på Lucia-dag hilser vort vennelag Santa Lucia, Santa Lucia. Her ved vor ønskefest sangen skal klinge. Gaver til hver en gæst glad vil du bringe. Skænk os af lykkens væld lige til livets kvæld Santa Lucia, Santa Lucia. Fikk lige lyst til å syng Lucia sangen på dansk..... Vekker mange minner:-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 er det hele sangen på dansk? Mangler det et vers? Så forskjellig den var fra den norske.. LImer inn den norske her så en kan se forskjellene.. Santa Lucia Svart senker natten seg i stall og stuer. Solen har gått sin vei. Skyggene truer. Inn i vårt mørke hus stiger med tente lys Sankta Lucia, Sankta Lucia! Natten er mørk og stum. Med ett det suser i alle tyste rom som vinger bruser. Se på vår terskel står hvitkledd med lys i hår Sankta Lucia, Sankta Lucia "Mørket skal flykte snart fra jordens daler." Slik hun et underfullt ord til oss taler. Dagen skal atter ny stige av røde sky Sancta Lucia, Sancta Lucia
2 små orkaner Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2008 Er bare 2 vers på dansk. Man kan jo ikke bruke hele dagen på å synge:-) Jeg må virkelig lære meg den norske teskt så jeg klarer synge med til neste år.....
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Ja den må du lære deg.. hehe.. eller så kan du stå å synge på dansk når de andre synger norsk.. Og når de begynner på vers tre kan du rope: "haha, ferdig, jeg vant!!"
2 små orkaner Skrevet 13. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2008 Begynte å synge, men skjønte fort at det var en helt annen tekst. Noen gange er den norske og danske tekst veldig like og da kan jeg liksom fake det, men det gikk ikke denne gang:-) Men, den var god den med: haha ferdig....
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 og da setter jeg inn den svenske for morro skyld: Sankta Lucia Translation Natten går tunga fjät, runt gård och stuga. Kring jord som sol'n förlät, skuggorna ruva. Då i vårt mörka hus, stiga med tända ljus, Sankta Lucia, Sankta Lucia. Natten var stor och stum. Nu hör det svingar, i alla tysta rum, sus som av vingar. Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår, Sankta Lucia, Sankta Lucia. Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar. Så hon ett underbart ord till oss talar. Dagen skall åter ny, stiga ur rosig sky, Sankta Lucia, Sankta Lucia
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Ja den svenske var jo veldig lik den norske. Lurer på om jeg leste en plass at den svenske var orginalen til den svenske. Og det kan jo se slik ut her.. Så den italienske inne på nett isted. Men hjelper jo ikke å sammenligne den så lenge jeg ikke skjønte så mange ordene av det språket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå