Gå til innhold

Hva skjer nå ?? jeg blør i uke 14 ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

åhhh... Vet ikke hva som skjer med meg , begynte plutselig å blø i dag etter å hatt menssmerter hele morgenen.

Dro rett på sykehuset og fikk ultralyd, der var det en nydelig baby som sprellte og hjertet slo..

Men klarer jo overhodet ikke å slappe av nå , har sammenstrekninger i livmora og fortsatt menssmerter, og blør som om det er mensen.

Noen andre som har hatt det sånn??? tenker selfølgelig det verste . Hadde en dødfødsel i uke 40 for et år siden , Så dette er ikke lett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da men sa de ingenting på sykehuset da????

Det kan jo kanskje ha vært en tvilling som må ut...det skjedde med en kollega av meg..hun ble sykemeldt en stund etterpå...lykke til!!!

Skrevet

hei :) På sykehuset sa de at dette kunne skje , og så lenge ultralyden visste en levende baby er det ikke mer de kan gjøre.

Har vært på ultralyd 4 ganger , så de burde vel ha sett om det var to ?!?

Nå blør jeg så og si nesten ikke no, så jeg merker humøret tar seg opp=)

TAKK for tilbakemelding raffen ;)

Skrevet

Jeg hadde blødning i uke 12. fikk da ultralyd, og så en sprell levende baby=) De gjorde også en gynekologisk undersøkelse, hvor de fant ut at jeg hadde lettblødelige slimhinner, og at det var dette som var årsaken til blødningen. Fikk du gjort en gynekologisk undersøkelse?

Skrevet

Hei , nei de tok ingen gyn. undersøkelse. Begynte å blø igjen da jeg skulle legge meg i natt. Ikke så lett å sove når man bare tenker og tenker. Har en del smerter når jeg blør, ligner ekstremt på menssmerter, men de er mere konstante.

Hadde du det? Når stoppet det å blø?

Skulle ønske jeg kjente noe tegn til liv , da hadde jeg i allefall litt tryggere. Nå er det jo kun ul som viser det :(

Skrevet

Kontakt sykehuset du. Skal ikke ha smerter og blødning. Du får ny sjekk!

Skrevet

Jeg hadde ikke smerter samtidig som blødningene. De varte vel i 3-4 dager.

Jeg ville også ha kontaktet sykehuset visst jeg var deg. Hvis alt er bra med lille babyen ville jeg ha spurt om de ikke kunne undersøke grundigere slik at du kan få vite årsaken til blødningene, slik at du slipper å engste deg så!

Skrevet

Håper alt er bra med deg, her er et lite tips.

Leste om ei som var urolig for om det fremdeles var liv i magen, hun hadde gått til innkjøp av eget BabyWatcher.

Syntes selv det hørtes spennende så gikk selv til innkjøp av et slikt apparat så nå ligger jeg støtt og stadig å hører på den lilles hjertelyd, kjempe betryggende syntes jeg da..

http://www.babywatcher.no/index2.htm

Så videre til nettbutikk...

Lykke til. :-)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap blødde jeg både titt og ofte, og trodde det gikk galt hver gang. Jeg fikk beskjed om at det var blodkar som sprakk. Jeg nøs veldig kraftig den ene gangen, så det var nok årsaken i allefall den ene gangen... Jeg var imidlertid inne til UL hver gang jeg blødde, for jeg fikk ikke fred ellers. Jeg bar på tvillinger i tillegg, så det var vel ekstra mye blod i omløp....

Håper det går bra med deg, og at du får et vellykket svangerskap og en vellykket fødsel denne gangen =0)

Skrevet

Hvis ikke blødningene dine gir seg ville jeg bedt om en gyn.undersøkelse for å finne årsaken til blødningene. Jeg hadde selv en kraftig blødning i slutten av uke 11. Ringte gynokologen min og fikk innvendig UL som viste at babyen hadde det bra. Når det var konstantert sjekket han årsaken til blødningene før jeg ble sendt hjem. Det var morkaka som lå litt langt nede og blødningen kom derfra. Ble sykemeldt i 10 dager med forbud mot å løfte noe, anstrenge meg eller ha sex. Hadde ikke smerter i forbindelse med disse blødningene - kanskje litt småmurringer i korsryggen. Er nå i uke 20 og ikke hatt noen flere blødninger:) Det KAN med andre ord gå bra!

Krysser fingrene for at det går bra med deg. Lykke til :)

Skrevet

Takk for alle innlegg=)

Var på innvendig ultralyd på tirsdag, og min vakre lille baby var helt perfekt *gliser*

Grunnen til blødningen var at morkaka lå litt langt nede. Og grunnen til smertene var at den lå og irriterte livmora .

Så nå kan dere tro jeg er letta;) Nå begynner jeg å glede meg over det som skjer i magen min ;) Liv har jeg begynt å kjenne og ,så dette r jo bare helt PERFEKT.

Super fredagskveldklem til alle andre mødre her ;)

Skrevet

Så bra at du har fått vite grunnen til blødningene, så slipper du å engste deg så=)

Lykke til videre:)

Skrevet

Så godt å høre at alt er bra med deg og den lille :) Lykke til videre og fortsatt god jul!

Skrevet

jeg har også vert masse plaget med mens smerter og har fått beskjed om at eg kan blø i svangerskapet pga min morkake ligger langt nede også :)

sliter faktisk en del med de plagene i kveld hehe..

kjempe bra å høre at alt er fint :)

Skrevet

Huff ja... Blir jo nervevrak av sånt... Nå har jeg hatt brun utflod i tre dager, var tilbake på sykehuset i dag. Og den lille har det helt topp, men mor har det helt forferdelig :(

Morkaka ligger langt ned, men hvordan slappe av når jeg blør brunt. Det ser jo helt grusomt ut når jeg tørker meg.. Blir like skuffet hver gang jeg er på do , og ser det fortsatt renner.

Kan man gjøre noe for å få morkaka litt bort =)?

Men er sykemeldt nå da, og får iIKKE gjør noe.. ikke shopping enn gang ;( Men det er vel verdt det. :)

Men det er jo i hodet mitt jeg blir gæærn . For meg er det liksom ikke normalt å gå med bind i en graviditet uansett hvor normalt de sier det er..

Men er ikke redd for å ta kontakt med sykehuset i hvertfall,nå ringer jeg for hver "minste" lille ting. De får bare syns at jeg hysterisk.

=) Ha en fortsatt go kveld da ;)

Skrevet

Hei!

Et veldig bra problemomrpde du tar opp her:) Nå begynner jeg å engste meg..

Jeg er i uke 14 nå, og har i hele svangerskapet hatt stikkende smerter i nedre del av magen, og stadig vekk smerter i korsryggen, akkurat som menssmerter...I 1.trimester blødde ejg en del, og hadde brun utflod, fikk da beskjed om at det var helt normalt fordi livmoren utvider seg.

Nå for noen dager siden var jeg på do, og når jeg tørket meg var det utflod blandet med blod, litt sann rosa farge. Da ble jeg bekymret, men har ikke hatt noe siden det...men stadig stikkende smerter.

Har tenkt at dette sikkert er normalt, så tenker at jeg ikke kan ringe bare på grunn av det. Men skal jeg kanskje gjøre det???Er jo en stund til jeg skal på UL da...

Hilsen en som er bekymret, men prøver å roe seg selv så godt hun kan!

Når vi har sex blør jeg også en del...

Skrevet

Kjære jenter, er på besøk fra 3.tri og måtte bare skrive litt her!

Jeg begynte å blø i uke 14. Blødde nesten kontinuelig i 1 1/2 mnd, rundt uke 24 sluttet det. Blødde veldig mye til tider, og dette var helt utrolig stressende. Legene viste ikke helt hvor blodet kom fra og det var til og med blodspor i fostervannet...men....som dere ser, alt gikk helt suverent!!!

Blodet var både klumpete, knall rødt, brunt til tider men dette hadde ingen betydning. Jeg har nå to nydelige små jenter som ligger i magen klare til å bli født!

Det er kjempe stressende og skummelt når man blør og man klarer ikke å tenke på noe annet, og jeg kan love dere at man ser på papiret når man har vært på do helt fram til fødselen starter. Snakk med legene, beuk jordmor så mye du trenger og snakk med venner så de vet at du trenger dem ekstra mye!

Har skrevet med mange her som har opplevd det samme og alt har gått helt fint selv om de har blødd mye!!

Lykke til alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...