Gå til innhold

Er dette veldig frekt?

Jentemamma-03&Guttemamma-07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier kommunal bolig i et boretslag. Det er kun vår leilighet som er kommunal. Her har vi vaske kjeller og må skrive oss opp på vaskeliste.

Vi er en familie på 5 og man kan kun vaske 10timer hver mnd!!! Ikke er det lov og vaske på søndager og hellidager.

Vi bruker å skrive oss opp med begge etternavn og på denne måten kan vi snike til oss noen ekstra timer. Har sett noen få som overskrider disse 10timene av og til. Har tenkt og kontakte kommunen og spørre dem om dem kan legge opp for vaskemaskin i leiligheten hvis det blir klaget på at vi vasker for mye. Men tror egentlig ikke kommunen kommer til og gjøre det. Er det veldig frekt og skrive seg opp med begge navn for og snike til seg ekstra vaske timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er frekt. Men det visste du vel siden du må spørre...?

Skrevet

10 time i måneden?? Da hadde jeg hatt et gedigent problem. Her går det som regel en maskin om dagen, og den tar da 2 timer...

Skrevet

Shit!

10 timer på en hel mnd? Er nok ikke meningen at man skal bo der med små barn da skjønner jeg:-(

Her bruker jeg maskina minst 10 timer i UKA, vi har to barn.

Skrevet

Glemte å svare på spørsmålet ditt, men tror jeg hadde gjort det samme som dere. Mulig det er litt frekt, men hadde gjort det lell.

Skrevet

Dette hørtes merkelig ut... 10 timer i mnd?? Min vaskemaskin bruker 2 timer og 20 min på det lengste programmet...

Hvis en vask tar 2 timer, er dette kun 5 vask i mnd! Er det mulig da?? Her er det bare med og vesla, men jeg vasker likevel 2-3 maskiner i uka.

Er det noen enslige som bor i de andre leil da? Du kan jo spørre om du kan "få" noen av timene dems, om de ikke bruker alle selv?

Jeg hadde nok irritert meg litt over juks på vaskelista, men det er jo ikke rettferdig at man har 10 timer enten man er 1 eller 5...

Snakk med kommunen om å legge opplegg til vaskemaskin i din leil, du..

Skrevet

Nei, ikke når de har oldtidsregler om ikke å vaske i helger og på helligdager.

Ville kanskje jobbet litt for å omgjøre de reglene, slik at alle kunne utvide antall vasketimer;)

Skrevet

Er nok kun 10 timer ja. Det er 2 vaskemaskiner men dem er fordelt på 32 leiligheter i og med at boretslaget består av 4 blokker med 4 egt. Det er sånn industri maskin så hvis man kutter forvasken så bruker den 50min.Men skal man dog vaske på 90 med forvask så tar det 1,5time. Utrolig kjedelig og må gå etter hvor mange timer man får lov og vaske ja :-S

Skrevet

Jeg vasker lett 2 maskiner per dag, og vi er bare 3... med nestemann blir vel antallet maskiner doblet også :P

Jeg hadde lett tatt ekstra vask da, ,så får folk vise litt overbærenhet..

Skrevet

Dumt spørsmål - hvorfor kjøper dere ikke bare egen vaskemaskin?? Får kjøpt dem billig brukt..... Og nei, kommunen kommer nok neppe til å kjøpe en til dere og putte den inn i leiligheten deres, hvorfor skulle de det så lenge dere har et tilbud?

Skrevet

tja... nei, jo ja....

Men 10 timer er ikke mye... her går vaskemaskin 10 timer i uka... og vi er to. Kan ikke sitte å spare på tøy som er skittent og kanskje har flekker...

og dere er jo 5. .. Hadde ikke jeg klart ihvertfall

Skrevet

Nå var det vel ikke maskin dem ville spørre kommunen om å få, men å få lagt opp røropplegg til maskina. Det er noe helt annet. Ikke mange som vil legge ut for sånt når det ikke er ens egen leil vil jeg tro.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

10 timer i mnd? = 5 maskiner i mnd? Haha, jeg kan fint vaske 3-4 om DAGEN! nei, det hadde jeg glatt gjort sjøl, frekt eller ikke

Skrevet

Når man svarer frekt burde minstekravet være å lese innlegget.

Skrevet

Ja, det er vel igrunnen frekt ja. Er det ikke mulig å få søkt om flere timer? Der vi bodde før fikk en tildelt mer tid om en hadde barn eller andre særskilte behov.

Skrevet

Jeg ville kjøpt meg egen maskin jeg. Enkelt og greit.

Du trenger heller ikke spesielt røropplegg for vaskemaskin i huset.

Dersom du har plass på kjøkken eller bad så kan du kjøpe en sånn koblingsdings som du setter på kjøkkenkrana, slik at du får vann til maskina.

Så setter du i kontakten og henger avløpsslangen fra vaskemaskina ned i utslagsvasken.

Sørg bare for at den henger nedi der, og ikke vrenger seg over kanten slik at vannet renner utover gulvet....(Snakker av erfaring :P)

Lykke til!

Skrevet

Skjønner dere veldig godt.

Mulig det er frekt men det er mer SMART!

Skrevet

dåsa06: Det der hørtes ut som en genial ide ;D Det skal jeg virkelig undersøke :) Tusen takk for tips. Takk for svar og meninger til alle andre også ;)

Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt! 10 timer er jaggu ikke mye. Her i huset går minst en maskin hver dag så jeg forstår dere.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er frekt! De må heller forandre på reglene sine!! Er jo ikke mulig å vaske kun 10 timer i mnd. med 3 unger i hus. Blir jo som andre sier her, kun ca 5 vask i mnd.. Er det mulig?

Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

At det er frekt, burde vel vi alle være enige om :-)

Men, mer viktig er det jo å diskutere hva i alle dager dere skal gjøre! Jeg hadde begynt med å kontakte kommunen for å høre om mulighetene for å få lagt inn opplegg for vaskemaskin. Du vet jo ikke svaret før du har prøvd :-)

Skrevet

♥Jentemamma-03&Guttemamma-07♥

der jeg bodde "i gamle dager" var det ikke lagt opp til vaskemaskin, så den sto i et hjørne på kjøkkenet, på et teppe, så dro jeg den bare bort til vasken når jeg skulle vaske klær, og selv om jeg bodde heeeelt alene, og egentlig ikke søla meg til så mye, så ble det da noen vaskerunder på et par timer noen ganger i uka....

ikkeno problem!!

Lykke til

Skrevet

Å kun få 10n timers vasketid i måneden er veldig urimelig. Det burde dere klage på.Hvem er det som bestemmer disse reglene? Protester! (det kan dere gjøre selv om dere har skrevet under på avtalen, fordi avtaler som er urimelige ikke er gyldige, hvertfall ikke delen av avtalen som er urimelig. 1 maskin pr uke er ikke nok så lenge det er mer enn en person i husholdningen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...