Gå til innhold

hvor mange her har opplevd å bli

Anbefalte innlegg

Skrevet

smittet av toxoplasmose under svangerskapet???

Er så forbanna redd dette hele tida!! Har ikke hatt smitten, tok test i sommer.

Får ikke tatt ny prøve før i januar, da jeg ikke får time til fastlegen min før jeg er 12 uker på vei...!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal stresse så fryktelig over dette hvis du ikke har klare formeninger at du vil ta abort hvis du er smittet nå.

Jeg spurte om dette, og fikk til svar: om du er smittet så må du ta et standpunkt om du vil beholde uansett eller om du vil ta abort. og da avgjørelsen klar for min del. Da tenker jeg ikke noe på det, for sjangsene er minimale for smitte, og jeg ville ikke sette meg i den posisjonen der jeg må ta et slikt valg så valgte å ikke teste meg. Jeg tar det jeg får med ulemper og fordeler uasett og får ta det derifra.

Skrevet

Jeg tenker litt sånn at:Om jeg ikke har blitt smittet til nå,så hvorfor skal man akkurat bli det de 9mnd man er gravid??

Da er man jo gjerne ennå mere forsiktig med hva man spiser å.

Skrevet

hmm...det var jo fornuftig tenkt!!! Fornuften har tatt laaaang ferie for mitt vedkommende...har ikke sett noe til den siden tidlig høst, he he...

ja, er jo enda mer forsiktig nå en noen gang... men blir jo overnervøs av alle formaningene man får som gravid...spesielt de første 12 ukene...

Sist gang hadde jeg ikke datamaskin eller noe "sånn" kommunikasjon, så da viste jeg fint lite til jeg var nærmere uke 20 å jeg skaffa meg bærbar PC...he he... Abort er uaktuelt... Er ikke barnet som har valgt å bli "skapt", det er det vi som foreldre som har gjort. derfor får vi ta det med alle de gleder (og få sorger ) de kommer med....

AAAAW, gleder meg!!!

Skrevet

Går sikkert så bra;)

Ikke bekymre deg så mye.

Når har du termin??

Skrevet

Litt usikker...hadde så rar blødning da jeg skulle hatt mens sist...var bare brunt å rart...(??) Så vet ikke helt hva det var. (test som var negativ 3 dager før det brunrøde greiene) men test i november var postitiv, så det er enten i begynnelsen av juli eller tiiidlig august...

Du da Linn?

Skrevet

Blir spennende og se på ul da;)

jeg er 12+4 i dag,så termin er 25 juni.

Skrevet

ja, gleder meg masse på UL! Men kunne tenkt meg å ta den ganske snart da, for jeg drakk endel alkohol etter at jeg fikk den negative testen...:S Så hvis jeg er lengre på vei enn jeg tror, så...ja...Menmen, det årnæær seg nok!:) Gjør ikveld du og dere da Linn??:) deeeilig å komme over i 2-tri?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...