Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Fikk penicillin hos legen på torsdag, uten at jeg er frisk enda.. nå er jeg bare møkk forkjøla,og har vondt i halsen :S Hoster til jeg vrenger lungene, og har dertil vondt i hodet... har spist blåbær til det tøyt ut av øra på meg, og tom drukket grønnsaksjuice! *pjuk* Hva annet hjelper???
Sjokoladekaka Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Paracet(tar ubehag/smerter og hoste) og kvile, er det du treng;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 ja, jeg må ha hvile, men akkurat det er noget vanskelig med 2 unger i hus... :s
Store My Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Solhatt, C-vitaminer og hvitløk + en liten cognac og et glass rødvin. Kurerer det meste ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 bah, jeg har jo ingen av delene... :S må må må må MÅ bli frisk!
meg & to små vampyrer Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 Hvor er din samboer hen a? Om han er hjemme, syns jeg du skal låse deg inn på rommet med dataen (he he) og masse varm honning med sitron og hvile så lenge du bare orker!
Store My Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 Kom til meg, så skal du få :-) Ligger her med feber, hoster, er kortpusta og utroooolig slapp jeg også (og i normalmodus så er jeg ganske kjapp, altså). Blæh!
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #8 Skrevet 13. desember 2008 Han er da hjemme, men det stopper ikke 4'ern med trass fra å mase høl i huet på meg :S Varm honning med sitron? hmm...har ikke sitron, men det kan jo ordnes... Bah altså...
Mom2Two Skrevet 13. desember 2008 #9 Skrevet 13. desember 2008 Huff, har det likedan som deg:-( Har prøvd å drikke masse vann og sove mye. God bedring!
Janne christina Skrevet 13. desember 2008 #10 Skrevet 13. desember 2008 skjær i biter en halv ingerfær rot,kok det i 10 min ca,ta litt honning hvis du ønsker
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #11 Skrevet 13. desember 2008 God bedring til deg også Mom2Two! Saken er at jeg skal jobbe til mandag, (og resten av uka), litt sånn show off for å vise hva jeg er god for, i håp om å få den jobben (som jeg er ganske sikker på er min, om jeg kommer!!) Eksamen skal jeg klare å få tatt uansett, der må jeg ikke prestere for andre enn meg selv, men jeg er livredd for å dukke opp dausjuk på jobb.. eller, det kan jeg jo ikke :S DRITT!
xxxJulianexxx Skrevet 13. desember 2008 #12 Skrevet 13. desember 2008 Bytte penicillin kanskje? Hvis den hadde virket som den skulle burde du ha vært mye bedre nå.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Joda, den virker. Jeg ble møkkdårlig på tirsdag, målte crp på onsdag på skolen, og dro til legen på torsdags morran, og den hadde steget ganske kraftig. Da var jeg kjempeuggen, svimmel, kvalm, frøys, svetta, ja stort sett... nå er jeg i fin FORM, men jeg har fått en så innmari hoste!! Hoster opp lungene og litt til :S (setter seg alltid veldig kraftig hos meg) Snørra renner, nesa er rød, øya svir...jah... you know Men halsvondten og den generelle dårlige formen forsvant i gårkveld...
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. desember 2008 #14 Skrevet 13. desember 2008 det tar ofte opp til 4 dager før man merker mye bedring på penicillinkur.. dvs jeg får alltid beskjed at om jeg ikke merker bedring innen 4 dager må jeg kontakte legen igjen for ny kur... prøv å hvile deg mest mulig. legg deg tidlig på kvelden og få mannen til å stå opp om morran... vet det ikke er lett å ta det med ro med unger i huset.. men hjelper om mannen kan ta de med ut en tur...
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #15 Skrevet 13. desember 2008 Jeg har vanskelig for å gjøre meg forstått ser jeg Formen i seg selv er bra, men jeg har blitt så forkjøla!! ) Almenntilstanden er på topp (nesten), så kuren virker! ) Jeg prøver å hvile, men når ungene kun er gira på å ha meg rundt seg, så er det vanskelig.. han skal ta de med i bursdag i morra da, så jeg får vært alene hjemme, å lest!!!!! GUD, jeg gleder meg til fredag!!
xxxJulianexxx Skrevet 13. desember 2008 #16 Skrevet 13. desember 2008 Sånn hoster jeg også) Du er nok på vei til å bli frisk. Ofte kommer hosten til slutt, så det er sikkert bare et tegn på at sykdommen skal ut av kroppen. Mest sannsynlig hoster du ikke så mye til mandag:o) Røyker du? Mentholrøyk hjelper på meg hvertfall. Høres rart ut, men legen har sagt at det er mentholen som "lammer" halsen så jeg ikke kjenner at jeg må hoste.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2008 #17 Skrevet 13. desember 2008 Det er så VONDT!!! Vrenger lungene, og ryggen knekker jo omtrent Ligger å bjeffer på natta... Håper også at det er fordi jeg er på vei til å bli frisk! ) Mentholrøyk ja, det begynner å bli noen år siden Haha
xxxJulianexxx Skrevet 13. desember 2008 #18 Skrevet 13. desember 2008 For ordens skyld må jeg nevne at jeg ikke røyker menthol til vanlig. God bedring:o) Varm melk med honning er jo godt da, men jeg vet ikke om du hoster mindre av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå